Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "zoom" gav 3484 sökträffar

Student handbook 2021

Student handbook 2021 1 STUDENT HANDBOOK 2021-22 Version 1.0 – August 2021 1 Welcome 1 Letter from the Director of Studies 3 About 4 Lund University 5 The Faculty of Social Sciences 6 Graduate School 7 Contact information 8 Studying at Graduate School 9 Graduate School – a brief history 10 Communication channels 12 Our Master’s programmes 13 Term 1 13 Term 2 15 Term 3 16 Term 4 18 Thesis preparati

https://www.graduateschool.sam.lu.se/sites/graduateschool.sam.lu.se/files/2021-08/Student%20handbook%202021.pdf - 2025-07-06

Arkiv

Arkiv | Saco-S Göteborgs universitet Hoppa till huvudinnehåll Öppna sökruta Öppna Huvudmeny Sök på saco.se Bli medlem Råd och stöd Aktuella avtal Arbetsmiljöombud Lön Årlig lönerevision RALS Lönejustering Principer för löneprocessen Inledning Gemensamma löneprinciper Förberedelsearbete Lönerevision Avstämning Överenskommelse om lön vid andra tillfällen än lönerevision Utvecklingsområden Ny på jobb

https://www.saco.se/fortroendevald/lokalt-fackligt-arbete/lokala-akademikerforeningar/statlig-sektor/saco-s-radet-vid-goteborgs-universitet/var-verksamhet/arsmoten/arkiv/ - 2025-07-04

Kort om studentmallen

Kort om studentmallen Kort om studentmallen Första sidan i mallen är en sida som du kan använda (se till att just den saknar anteckningar!) i händelse av tekniskt strul, vilket ju tyvärr inte är ovanligt när en presentation ska dra igång. Om du ska lägga ut din på canvas kräver lagen att du gör den tillgänglig. Att tillgänglighetsanpassa är viktigt eftersom det ska ge möjligheter åt personer med f

https://www.lth.se/fileadmin/lth/bibliotek/PPT_mall_student_16-9__sv_.pptx - 2025-07-05

No title

GDPR – Instruktioner för förtroendevalda Detta är en sammanfattning av de riktlinjer för personuppgiftsbehandling för Saco-S som Saco-S representantskap beslutade om 2023-03-06. GDPRs gyllene regler 1. Samla inte in mer personuppgifter än vad som behövs (Uppgifts minimering) 2. Spara inte personuppgifter längre vad som behövs (se gallringsregler) 3. Spara din information enligt rådande rutin. 4. A

https://www.saco.se/globalassets/lokala-akademikerforeningar/statlig/saco-s/dokument/gdpr-stadgar/checklista-gdpr-231025.pdf - 2025-07-05

Forskarskolans 20-årsjubileum

Forskarskolans 20-årsjubileum | Historia FORSKARSKOLAN 20 ÅR! FORSKARSKOLAN 20 ÅR! 2021 firade Nationella forskarskolan i historiska studier sitt tjugoårsjubileum. Vi startade en jubileumsblogg där doktorander, handledare, lärare och andra som medverkat i verksamheten delade med sig av sina minnen från de två decennier som passerat. Vi hade också zoomade jubileumsföreläsningar med internationella

https://www.hist.lu.se/forskarskolan/verksamhet/forskarskolans-20-arsjubileum/ - 2025-07-05

Verktyg inom och utom synhåll – disputation i Rehabiliteringsteknik

Verktyg inom och utom synhåll – disputation i Rehabiliteringsteknik Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stäng

https://www.design.lth.se/article/verktyg-inom-och-utom-synhaall-disputation-i-rehabiliteringsteknik/ - 2025-07-05

Sts2016 program

Swedish Science and Technology Studies (STS) Conference Lund university | campus heLsingborg | 19-20 may 2016 Welcome to the Swedish STS conference 2016! We are hoping you will enjoy the conference and the city of Helsingborg. christer eldh, host Kerstin sandell, coordinator boel berner elin bommenel anders hylmö victoria höög maria moskovko 19 may: 09:00 – 09:30 and 11:00 – 12:30 registration 09:

https://www.ses.lu.se/en/sites/ses.lu.se.en/files/sts2016_program.pdf - 2025-07-06

Picture Viewing and Picture Description: Two Windows on the Mind.

Popular Abstract in Swedish Vi kan inte avslöja innehållet i våra tankar direkt, så hur kan vi närma oss de underliggande kognitiva processerna? Om vi vill lära oss mer om vad som försiggår i vår tankevärld, måste vi göra det indirekt, med hjälp av tankarnas yttre manifestationer. Det finns olika metoder som man kan ta till sin hjälp. I min avhandling kopplar jag ihop två ämnesområden, lingvistik In this thesis, I connect two disciplines, linguistics and vision research, and combine two methods, spoken language protocols and eye movement protocols, in order to cast light on the underlying cognitive processes. In a series of studies, I investigate the processual aspects of picture viewing and picture description. On the one hand, eye movements reflect human thought processes. It is easy to

SIMM48 FINAL 220304

SIMM48 FINAL 220304 1 GRADUATE SCHOOL METHODS COURSES SIMM48 Qualitative Analysis and Coding (Using Software) Version 1.0 – March 2022 SPRING 2022 2 1. WELCOME SIMM48 QUALITATIVE ANALYSIS AND CODING (USING SOFTWARE) Contact info Graduate School e-mail: master@sam.lu.se Home page: graduateschool.sam.lu.se Facebook: tinyurl.com/LUgradschoolFB Student Union Home page: samvetet.org Lund University Hom

https://www.graduateschool.sam.lu.se/sites/graduateschool.sam.lu.se/files/2022-03/SIMM48%20FINAL%20220304.pdf - 2025-07-06

Montuenga

C:/Documents and Settings/USUARIO 1/Escritorio/Thesis/Montuenga.dvi Isomer Studies in the f7/2 shell Master of Science Thesis Pedro Montuenga Supervisor: Prof. Dr. Dirk Rudolph Department of Physics Nuclear Structure Group Lund University 2007 2 Contents 1 Introduction 5 2 Theoretical Background 9 2.1 The Nuclear Shell Model . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 2.2 Mirror Nuclei .

https://www.particle-nuclear.lu.se/sites/particle-nuclear.lu.se/files/2023-12/Montuenga.pdf - 2025-07-06

Podd: Vår personlighet och distansarbetet – Vetenskap och Hälsa

Podd: Vår personlighet och distansarbetet – Vetenskap och Hälsa Populärvetenskapligt om forskning inom medicin och hälsa. Läs mer. Meny Visa navigation Teman Podd Tidskrift Föreläsningar Prenumerera Forskningens dag Vad forskar du om? Unga intervjuar forskare Prenumerera Om webbplatsen Tillgänglighetsredogörelse Behandling av personuppgifter Mer Forskningens dag Vad forskar du om? Unga intervjuar

https://www.vetenskaphalsa.se/podd-var-personlighet-och-distansarbetet/ - 2025-07-05

Stein (2025) - Agonism against the odds - Epistemic disruptions and bodies o

Agonism against the odds Epistemic disruptions and bodies of dissent in Palestine and Israel ANNE LENE STEIN DEPARTMENT OF POLITICAL SCIENCE | LUND UNIVERSITY Faculty of Social Sciences Department of Political Science Lund Political Studies 225 ISBN 978-91-8104-537-6 ISSN 0460-0037 This thesis explores how protests and performances in Palestine and Israel are used to challenge dominant versions of

https://www.cmes.lu.se/sites/cmes.lu.se/files/2025-05/Stein%20(2025)%20-%20Agonism%20against%20the%20odds%20-%20Epistemic%20disruptions%20and%20bodies%20of%20dissent%20in%20Palestine%20and%20Israel.pdf - 2025-07-06

Becky curtis

The methodology for this paper includes the analysis of planning models (justify why I picked the ones that I did) currently u Integrating Climate Change Adaptation Capabilities into the U.S. Environmental Impact Assessment Process: Prospects According to Practitioners By Becky Curtis November 21, 2005 Submitted in partial fulfilment of the requirements of LUMES, Lund University Master’s Programme

https://www.lumes.lu.se/sites/lumes.lu.se/files/becky_curtis.pdf - 2025-07-06

Gisn06 2014-10-24

Evaluation form for Geographical Databases Course Answer Count: 48 What did you like most in the course? Why?    What did you like most in the course? Why? I liked the fact that this subject was new for me. I find the knowledge acquired not only interesting for GIS related tasks but also for other  purposes were setting up a database could be needed. What I liked most in the course are module 2 an

https://www.nateko.lu.se/sites/nateko.lu.se/files/gisn06_2014-10-24.pdf - 2025-07-06

1a Lund University AI tools working group report May 2023

1 Working group on AI tools Report April 2023 Assignment According to the Vice-Chancellor’s decision (Diarienummer STYR 2023/215, Datum 2023-02- 02), a working group1 was formed in order to: 1. discuss and make suggestions for examination types, examination tasks and examination arrangements that discourage cheating but at the same time are meaningful in relation to the students' learning and deve

https://www.education.lu.se/en/sites/education.lu.se.en/files/2023-06/1a_Lund%20University%20AI%20tools%20working%20group%20report%20May%202023.pdf - 2025-07-06

SWEAH Annual Report 2023 ENG

Established by the SWEAH Board, 22 March 2024 Annual Report 2023 Swedish National Graduate School on Ageing and Health Photo: Lill Eriksson www.sweah.lu.se http://www.sweah.lu.se/ Swedish National Graduate School on Ageing and Health Annual Report 2023 2 Table of Contents page Summary 3 Management ◦ SWEAH partner universities 4 ◦ The Board 5 ◦ The graduate school’s management and administration 6

https://www.sweah.lu.se/en/sites/sweah.lu.se.en/files/2024-06/SWEAH%20Annual%20Report%202023%20ENG.pdf - 2025-07-06

Protokoll-bilagor-us-200424

Bästa resultat får du om du öppnar den här PDF-portföljen i Acrobat X eller Adobe Reader X eller senare. Hämta Adobe Reader nu! http://www.adobe.com/go/reader_download_se Univers i tetsstyrelsen Närvarande Mötet äger rum digitalt. Jonas Hafström, Torbjörn von Schantz, Ingrid Lagerborg och Anna Åkesson sitter i samma rum. Ledamöter Andersson, Tommy Professor Verksamhetsföreträdare Arfvidsson, Per V

https://www.lu.se/sites/www.lu.se/files/protokoll-bilagor-us-200424.pdf - 2025-07-06

Issue 12 newsletter students spring 2019

Issue 12 Newsletter students Spring 2019.pdf NEWSLETTER GRADUATE SCHOOL, FACULTY OF SOCIAL SCIENCES, LUND UNIVERSITY 
 ISSUE #12, Spring 2019 GRADUATE SCHOOL The newsletter is also available online: tinyurl.com/GSstudentnews (very handy, as that version has clickable links) https://tinyurl.com/GSstudentnews https://tinyurl.com/GSstudentnews Letter from the Director of Studies 
 1 Expanding Graduat

https://www.graduateschool.sam.lu.se/sites/graduateschool.sam.lu.se/files/issue_12_newsletter_students_spring_2019.pdf - 2025-07-06