Vad kan jag få hjälp med?

Kontakta Johan Grevstig för att få hjälp med:

• Samtal om kursval och planering av studiegång
  • Antagnings- och examensfrågor
  • Registreringsfrågor
  • Studieteknik
  • Dispenser
  • Tillgodoräknanden från andra universitet
  • Kontakt med övrig personal vid CTR och Lunds universitet

Kontakta Tania Norell för att få hjälp med:

• Pedagogiskt stöd. Om du har dyslexi, en syn- och hörselskada eller andra funktionshinder kan du få extra hjälp under din utbildning. Det kan till exempel handla om en personlig mentor eller utökad tentamenstid. För detta krävs beslut från enheten pedagogiskt stöd, med vilken vi hjälper dig att få kontakt med.
  • Studieteknik
  • Kontakt med övrig personal vid CTR och Lunds universitet

För frågor som rör CSN ska du i första hand vända dig till din handläggare på CSN. Du hittar oss på första våning i B-huset, rum B116 och B119. Då det kan vara svårt komma fram på telefon når du oss enklast via mejl:

Svaren på de vanligaste frågorna som dyker upp under studietiden hittar du även i LUX-guiden:

Böcker uppslagna för att studeras

Behöver du hjälp att komma igång?

Vill du ha möjlighet att planera din studievecka? Då kan du delta i HT:s Kom igång-timme.

Sidansvarig: johan.grevstigctr.luse | 2023-02-17