Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "Konsten att dö: om döendets teologi och filosofi" gav 12782 sökträffar

Nikos Macheridis

Senior lecturer Contact details Email: nikos [dot] macheridis [at] fek [dot] lu [dot] se Phone: +46 46 222 78 60Organisation Strategy Room number: Alfa 5,6 rum B424 Service point: 10 WebpageNikos Macheridis profile in Lund University research portal Publications Displaying of publications. Sorted by year, then title. Filter by type AllBookBook chapterJournal articleJournal article reviewReportRevi

https://www.lusem.lu.se/nikos-macheridis - 2025-11-18

Elisabeth Nilsson

Senior lecturer, Educational developer Contact details Email: elisabeth [dot] nilsson [at] fysik [dot] lu [dot] se Phone: +46 46 222 84 53 Mobile: +46 70 689 76 72Organisation Engelsk rubrik Visiting address: Sölvegatan 14C, Lund Room number: L303 Service point: 14 WebpageElisabeth Nilssons profile in Lund University research portalOther affiliations Senior lecturer Academic Development Unit Educa

https://www.fysik.lu.se/en/elisabeth-nilsson - 2025-11-18

A Bioarchaeology of the Urban in Medieval Denmark: Lund from 990-1536 AD.

A Bioarchaeology of the Urban in Medieval Denmark: Lund from 990-1536 AD. | Institutionen för Arkeologi och antikens historia 11 dec A Bioarchaeology of the Urban in Medieval Denmark: Lund from 990-1536 AD. 11 december 2025 15:15 till 17:00 Seminarium   Blair Nolan, Lund University, Final seminar Dela http://www.ark.lu.se/institutionen/forskarseminarier/historisk-osteologi//bioarchaeology-urban-me

https://www.ark.lu.se/institutionen/forskarseminarier/historisk-osteologi/bioarchaeology-urban-medieval-denmark-lund-990-1536-ad/ - 2025-11-17

No title

Working Papers in Scandinavian Syntax 86 (2010) 179–198. ELLERHUR and other Yes/No-question operator candidates in Swedish * David Petersson, Lund University Gunlög Josefsson, Lund University Abstract. Our point of departure is a new use of the question tag eller hur (or how) „isn‟t it?‟ in Swedish: (i) Eller hur ska vi åka till Italien i sommar? or how shall we go to Italy in summer „We will go t

https://projekt.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Josefsson_ELLERHURslutvers.pdf - 2025-11-17

An archaeology of Nazi mass crimes – a report from Poland.

An archaeology of Nazi mass crimes – a report from Poland. | Institutionen för Arkeologi och antikens historia 8 dec An archaeology of Nazi mass crimes – a report from Poland. 8 december 2025 15:15 till 17:00 Seminarium Dawid Kobialka, universitet i Łódź: An archaeology of Nazi mass crimes – a report from Poland . Postseminarium.   Dela http://www.ark.lu.se/institutionen/forskarseminarier/historis

https://www.ark.lu.se/institutionen/forskarseminarier/historisk-arkeologi/archaeology-nazi-mass-crimes-report-poland/ - 2025-11-17

SAPES

Multifunctional Agriculture: Harnessing Biodiversity for Sustaining Agricultural Production and Ecosystem Services. Strong Research Environment 2010–2015. The research environment SAPES was officially finalized in December 2015, but our research on biodiversity and ecosystem services in agro-ecosystems continues in other projects. SAPES is a research environment combining ecological and socio-econ

https://www.cec.lu.se/research/finished-research-projects/sapes - 2025-11-18

Forskning och utveckling om digitala läromedel för att gynna lärande och lärare

Det finns två huvudsakliga svar på frågan varför forskning och utveckling, F&U, i området digitala läromedel är viktig. Det första är relativt uppenbart: Det produceras idag allt fler digitala läromedel som används i ökad utsträckning i skolan. För att kunna ta fram digitala läromedel av hög kvalitet krävs forskning och utveckling. Det andra och mindre uppenbara svaret är att digitala läromede

Cec work environment policy

Brevmall Postal address Sölvegatan 37, 223 62 Lund Internal mailing code 50 Visiting address Ekologihuset, Sölvegatan 37 Telephone +46 46 222 00 00 E-mail Eivor.Terne@cec.lu.se Centre for Envi ronmenta l and Cl imate Research Work Environment Policy at the Centre for Environmental and Climate Research, CEC, incl. Norunda research station in Uppland Approved by the CEC board on 12 May 2014. Purpose

https://www.cec.lu.se/sites/cec.lu.se/files/cec_work_environment_policy.pdf - 2025-11-18

David Humes politiska och ekonomiska essäer: Förord

David Humes (1711-1776) essäer om politik och ekonomi som publiceras i denna volym präglas, liksom hela Humes filosofiska verk, av en strävan att göra filosofi till en i historien och erfarenheten förankrad vetenskap om människan. Enligt Hume – den kanske mest tongivande tänkaren inom den skotska upplysningen – hade filosofin i hög grad kommit att präglas av ogrundade antaganden, föreställningar o

Teoretiska aspekter på vetenskapligt samarbete i Europa under perioden 1870-1914

The purpose of this essay is to provide with a theoretical survey on the conceptions of "Nationalism" and "Internationalism", on a general level as well as applied to the scientific field. This pair of conceptions is useful to help us explain to understand the purpose of scientific cooperation and scientific-political motives behind the scientific society, in this case Europe during the period 187

Om betydelsen av elevers metakognitiva förmåga

This text describes the characteristics of a number of different types of metacognitive judgments relevant for schoolchildren’s studies. It is argued that metacognitive judgments play an important role in children’s learning at school. Moreover, it is also argued many of the modern types of educational approaches, such as the so called ”problem based learning” approach do not have a clear strategy

Lady Gaga : scenerna, medierna, fansen

This is a mapping of my upcoming project on the field of short culture phenomena. One part of that will deal with the music videos of Lady Gaga. In this book chapter I present som basic information on Lady Gaga, and suggestions on how to approach the artist and her artistic/aesthetic expressions. Scenes, stage performance, media, and the different relation to the fans is put into focus, and I mean

”Lager på lager” : Att möjliggöra och synliggöra kommunikativa, kreativa och narrativa kompetenser

I studien tillämpas en undervisningsdesign som sätter berättelser i olika uttrycksformer i centrum bland elever i lågstadiets årskurs 1. Syftet med studien är att undersöka lärares och elevers upplevelser och erfarenheter av att arbeta med undervisningsdesignen för att bidra med kunskap om hur undervisning med berättelsen i centrum kan möjliggöra och synliggöra elevers kommunikativa, kreativa och In the study, a teaching design that focuses on stories in various forms of expression is applied in the first-grade classroom. The aim of the study is to examine teachers’ and pupils’ experiences of working with this teaching design in order to contribute with knowledge regarding how story-centred teaching can make possible and make visible pupils’ communicative, creative, and narrative competenc