Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "Konsten att dö: om döendets teologi och filosofi" gav 11907 sökträffar
Filantropi, socialt arbete och straff : hjälparbete med dömda 1800-2000
I det tidiga 1800-talet började man resonera kring hjälpinsatser åt fängelsefångar. I mitten av samma sekel började hjälpen och behandlingen skiljas ut från straffet, olika personer skötte olika uppgifter: Fångvaktarna skötte straffet och föreningar behandlingen. Föreningarna var ett komplement till fängelset vid cellfängelsereformen i mitten av 1800-talet I Sverige hade de bildats på statens init
Pactum Turpe
Downs syndrom
Livskvalitet bland hemlösa i malmö
Beskrivning av sjuksköterskors omvårdnadsdokumentation på intensivvårdsavdelning
Intravenös antibiotika via bolusinjektion eller intermittent infusion
Ulf Johansson
Professor, Centre director, Centre for Retail Research Contact details Email: ulf [dot] johansson [at] fek [dot] lu [dot] se Phone: +46 46 222 39 16 Mobile: +46 70 522 73 74Organisation Marketing Room number: Alfa1:3085 Service point: 10 WebpageUlf Johanssons profile in Lund University research portalOther affiliations Affiliated researcher Centre for Retail Research at Lund University Publication
https://www.lusem.lu.se/ulf-johansson - 2025-06-30
No title
Institutionen för kulturvetenskaper, avdelningen för ABM och Digitala kulturer Institutionen för kulturvetenskaper, Besöksadress LUX, hus C, Helgonagatan 3, Lund Webbadress www.kultur.lu.se LITTERATURLISTA Sida 1 av 2 2 Sida 3 av 2 Kurslitteratur för (ABMM01) Introduktion till studier av arkiv, bibliotek och museer, 15 hp, HT 2025 Fastställd av institutionsstyrelsen eller motsvarande, 2012-08-20.
https://www.kultur.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ABMM01/20252/ABMM01_Litteraturlista_ht25.docx - 2025-06-30
Implementeringen av Markets in Financial Instruments Directive - Vägen mot perfekt konkurrens?
Ambulanspersonalens följsamhet gentemot hygienriktlinjer
Transkulturell omvårdnad patienters upplevelser av att kommunicera genom tolk
Gisn08 course evaluation summary 2019
Course Summary for ”Course name and course code” ht/ 2019 Course coordinator: Helena Elvén Eriksson (f.d. Borgqivst) Teachers in the course: Helena Elvén Eriksson (f.d. Borgqivst) and Zhangzhang Cai Number of students: 13 (but there are 11 from the year before and some of them were late with submissions). Therefore students registered from 2018 are also included here. Grade distribution: Fail/Pass
https://www.nateko.lu.se/sites/nateko.lu.se/files/2021-01/gisn08_course_evaluation_summary_2019.pdf - 2025-07-01
Personcentrering inom ambulanssjukvård
Vad sätter man i handen på en nybörjare? - Om hur pianolärarens val av läromedel kan påverka elevernas lärande.
This study has been conducted in order to try to clarify how one as a piano teacher, by the choice of teaching material and method of teaching, can influence the process of learning. The study deals with novice teaching and more specifically first semester teaching. I have studied three books, their methods and how they take on the task of introducing music and piano playing to novice students. I
Livskvalitet hos informella vårdare till personer med alzheimers sjukdom
Följsamhet av nationella vaccinationsprogram på barnhem i delhi, indien
Dubbeldiagnos
Jenny Julén Votinius
Professor Contact details Email: jenny [dot] julen_votinius [at] jur [dot] lu [dot] se Phone: +46 46 222 11 66Organisation Department of Law Room number: 512 Service point: 56 WebpageJenny Julén Votinius profile in Lund University research portalOther affiliations Research coordinator Norma Research Programme Associate professor Department of Law Publications Displaying of publications. Sorted by
https://www.law.lu.se/jenny-julen-votinius - 2025-06-30
Brain Gym® - En väg till ökad självkännedom i lärandesituationer? En studie vid Musikhögskolan i Malmö utifrån ett lärar- och studentperspektiv
Title: Brain Gym®? An approach to increase self-knowledge in situations of learning?- A study at the Malmö Academy of Music from a teacher and student perspective. Brain Gym® is a method developed by Paul Dennison in his studies of physiology and aims to eliminate potential blockages during the process of learning. During the influence of stress, as in learning, we do not possess a total access to