Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "Konsten att dö: om döendets teologi och filosofi" gav 11294 sökträffar

Value Investing with F_SCORE - An OMX Stockholm application

Abstract Title: Value Investing with F_SCORE – An OMX Stockholm application Seminar date: 2009-06-04 Course: Bachelor Thesis in Corporate Financial Management, 15 ECTS Authors: Erik Dahl Eric Roest Eric Tetzlaff Supervisor: Måns Kjellsson Keywords: F_SCORE, value investing, excess return, efficient market, EMH, Book-to-Market. Purpose: The purpose of this thesis is to assess whether the value base

Trendelenburgs läge

Genom flera decennier har man i olika studier undersökt effekterna av Trendelenburgs läge. Resultaten har visat att det inte ger några goda effekter att använda sig av detta läge då patient kommer i cirkulationssvikt. En period var detta att betrakta som medicinsk felbehandling. I en enkätundersökning visar denna studie att 89,4 % av sjuksköterskorna använde sig av Trendelenburgs läge då patienter

Öresundsidentitet - En studie om regional identitet och identitetsskapande i en transnationell kontext

The Öresund region, or Greater Copenhagen as it also is represented as, is a cross-border region connecting Skåne with Copenhagen. Political initiatives have forced development towards a more integrated region with one regional identity. This has been complicated by border controls, redefining the national borders in an inconvenient way, especially for everyday transnational commuters. Through sem

Mammor och barn (med erfarenhet av våld) i skyddat boende - en kvalitativ studie om konflikterande perspektiv på kvinnojourer

The purpose was to explore how the staff at women’s shelters handle potential conflicts as part of their overall mandate as well as in their practical day to day work. This qualitative study was based on interviews carried out with staff members at women’s shelters. The people interviewed were chosen for geographical reasons -they were staff members working in shelters in Scania- and partly for re

"Reklam handlar om effekt och bang for the buck"

Reklam kan inte ses som en isolerad kommunikation mellan företag och konsumenter, den existerar i samtiden, i en kontext och i ett samhälle som låter sig påverkas av den. Vad som exponeras i det offentliga påverkar de uppfattningar och föreställning människor har om omvärlden i ett långsiktigt perspektiv. Syftet med studien är att undersöka och skapa förståelse för hur reklambyråer hanterar balans

Privatisering som samhällsförändring - om sambandet mellan värdeförändringar och samhällsförändring

This master's thesis examines the relationship between privatisation as a social change in Sweden and changes in social values. Theories of democratic values form the theoretical foundation of the thesis were it is concluded that freedom and equality are values closely linked to democracy. The importance of freedom and equality is, by method of text analysis, examined in the governmental repo

Skyddet av grundläggande fri- och rättigheter - Hur nationell rätt, gemenskapsrätten och Europakonventionen tillsammans skyddar grundläggande fri- och rättigheter

De grundläggande fri- och rättigheterna skyddas idag av tre skilda rättsordningar i Europa. I Sverige stadgas det konstitutionella rättighetsskyddet i Regeringsformen. Även inom EG-rätten finns ett rättighetsskydd, som genom den tilltänkta EU-konstitutionen fullt ut ges konstitutionell status. Slutligen tillhandahåller Europakonventionen för mänskliga rättigheter ett fri- och rättighetsskydd som s

"Man är del av något större... Man jobbar med livet.": En studie om sociala odlingsprojekt- vinster, hinder och möjligheter

"You are part of something bigger... You work with life.": A study about social horticultural projects- gains, obstacles and possibilities. The public interest in gardening and horticulture is growing, in Sweden and internationally. Despite this, social horticultural projects still earned little attention in Swedish research. This paper aimed to examine social projects that use horticul

Framtidens digitala konsument: En kvalitativ studie om konsumenternas attitydformering till personuppgifter och företags arbete med individanpassad marknadsföring

This study aims to create a deeper understanding of consumer attitudes regarding personalized marketing and companies collection and analysis of personal data. It also aims to contribute to a broader knowledge about the opportunities and challenges companies can face if consumer change their behavior if more control is given to them regarding their personal data. By working with relationship and p