H1N1 – Vetenskap och Hälsa
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/h1n1/ - 2025-09-30
Filtyp
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/h1n1/ - 2025-09-30
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/hogriskpatient/ - 2025-09-30
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/illamaende/ - 2025-09-30
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/langtids-ekg/ - 2025-09-30
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/lindangen/ - 2025-09-30
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/mullig/ - 2025-09-30
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/pandemrix/ - 2025-09-30
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/pappadepression/ - 2025-09-30
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/stroke-minskar/ - 2025-09-30
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/laserljus/ - 2025-08-22
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/syresattning/ - 2025-08-22
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/mellanostern/ - 2025-09-24
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/somnrubbning/ - 2025-09-29
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/kristallsjuka/ - 2025-09-28
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/naringsbrist/ - 2025-09-28
https://www.vetenskaphalsa.se/tag/trots/ - 2025-09-28
I denna uppsats har jag utrett varuägarnas direkta och indirekta ansvar gentemot terminaloperatörerna. I samband med det indirekta ansvaret har jag även redogjort för transportörernas ansvar gentemot operatören. I det direkta avtalsförhållandet har lastägaren ett normalt culpaansvar men detta ansvar framstår, pga. den hänvisningsteknik som används i SHT, som strängare än operatörens. Hänvisningste