Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "Examensarbete för master tros o livs" gav 4830 sökträffar

Alf-cv2014

Curriculum vitae: Alf Hornborg CURRICULUM VITAE: ALF HORNBORG Education: Ph.D. in Cultural Anthropology, Uppsala University, May 21, 1986 Current position: Professor and Head of Division, Human Ecology Division, Lund University, October 1993 Previous employment: - Assistant Professor at Dept. of Cultural Anthropology, Uppsala University, 1986-1990 - Lecturer in Cultural Anthropology, Uppsala Unive

https://www.keg.lu.se/sites/keg.lu.se/files/alf-cv2014.pdf - 2025-09-01

Binder musik 2018 2019

Self-evaluation of 3d Cycle program in Music: Malmö Academy of Music, Lund University 1 1. Background information 2 1.1 Artistic Research in Music 2 1.2 Aims and points of departure 2 1.3 Organization and structure 3 2. Prerequisites 5 2.1 Staff (supervisors and other researchers) 5 2.2 Third Cycle Environment 5 2.3 Other resources 6 2.4 Research activities and profile 6 2.5 National and internati

https://www.konstnarliga.lu.se/sites/konstnarliga.lu.se/files/2020-12/binder_musik_2018_2019.pdf - 2025-09-01

Masterutbildning i katastrofriskhantering och klimatanpassning utbildningsplan

Masterutbildning i katastrofriskhantering och klimatanpassning utbildningsplan Sida 1 av 5 Utbildningsplan Masterutbildning i katastrofriskhantering och klimatanpassning - Programkod: TAKAK - Omfattning: 120 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Avancerad nivå - Beslutsfattare: Programledning BI/RH - Utbildningsplanens giltighet: 2024/2025 - Utbildningsplanen fastställd: 2024-02-15 1 Syfte och mål 1.1 S

https://www.student.lth.se/fileadmin/lth/student/Utbildningsplaner_2023_och_fram/Master_svenska/24_25/Utbildningsplan_Masterutbildning_i_katastrofriskhantering_och_klimatanpassning_24-25.pdf - 2025-08-30

Masterutbildning i vattenresurshantering utbildningsplan

Masterutbildning i vattenresurshantering utbildningsplan Sida 1 av 5 Utbildningsplan Masterutbildning i vattenresurshantering - Programkod: TAWRE - Omfattning: 120 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Avancerad nivå - Beslutsfattare: Programledning W - Utbildningsplanens giltighet: 2024/2025 - Utbildningsplanen fastställd: 2024-02-12 1 Syfte och mål 1.1 Syfte Den internationellt inriktade masterutbildn

https://www.student.lth.se/fileadmin/lth/student/Utbildningsplaner_2023_och_fram/Master_svenska/24_25/Utbildningsplan_Masterutbildning_i_vattenresurshantering_24-25.pdf - 2025-08-30

Masterutbildning i katastrofriskhantering och klimatanpassning utbildningsplan

Masterutbildning i katastrofriskhantering och klimatanpassning utbildningsplan Sida 1 av 5 Utbildningsplan Masterutbildning i katastrofriskhantering och klimatanpassning - Programkod: TAKAK - Omfattning: 120 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Avancerad nivå - Beslutsfattare: Programledning BI/RH - Utbildningsplanens giltighet: 2025/2026 - Utbildningsplanen fastställd: 2025-02-11 1 Syfte och mål 1.1 S

https://www.student.lth.se/fileadmin/lth/student/Utbildningsplaner_2023_och_fram/Master_svenska/25_26/Utbildningsplan_Masterutbildning_i_katastrofriskhantering_och_klimatanpassning_25-26.pdf - 2025-08-30

Masterutbildning i vattenresurshantering utbildningsplan

Masterutbildning i vattenresurshantering utbildningsplan Sida 1 av 5 Utbildningsplan Masterutbildning i vattenresurshantering - Programkod: TAWRE - Omfattning: 120 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Avancerad nivå - Beslutsfattare: Programledning W - Utbildningsplanens giltighet: 2025/2026 - Utbildningsplanen fastställd: 2025-02-10 1 Syfte och mål 1.1 Syfte Den internationellt inriktade masterutbildn

https://www.student.lth.se/fileadmin/lth/student/Utbildningsplaner_2023_och_fram/Master_svenska/25_26/Utbildningsplan_Masterutbildning_i_vattenresurshantering_25-26.pdf - 2025-08-30

Masterutbildning i arkitektur utbildningsplan

Masterutbildning i arkitektur utbildningsplan Sida 1 av 6 UTBILDNINGSPLAN Masterutbildning i arkitektur - Programkod: TAMAR - Omfattning: 120 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Avancerad nivå - Beslutsfattare: Programledning A - Utbildningsplanens giltighet: 2022/2023 - Utbildningsplanen fastställd: 2022-02-10 Förutom utbildningsplanen för denna utbildning gäller även gemensamma föreskrifter och info

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/utbildningsplaner_master_22_23_sv/Masterutbildning_i_arkitektur_22-23.pdf - 2025-08-30

Masterutbildning i hållbar stadsgestaltning utbildningsplan

Masterutbildning i hållbar stadsgestaltning utbildningsplan Sida 1 av 6 UTBILDNINGSPLAN Masterutbildning i hållbar stadsgestaltning - Programkod: TASUD - Omfattning: 120 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Avancerad nivå - Beslutsfattare: Programledning A - Utbildningsplanens giltighet: 2022/2023 - Utbildningsplanen fastställd: 2022-02-10 Förutom utbildningsplanen för denna utbildning gäller även geme

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/utbildningsplaner_master_22_23_sv/Masterutbildning_i_haallbar_stadsgestaltning_22-23.pdf - 2025-08-30

No title

Bättre fokus hemma | Träna återhämtning | Det får 65+ att stanna AUTOIMMUN SJUKDOM FÖREBYGGA TYP 1-D IABETES LEVA MED ALOPECIA Kost, motion, probiotika – vad fungerar? Viktigt att få sörja sitt hår Starkt immun försvar ökar risken p o p u l ä r v e t e n s k a p l i g t o m f o r s k n i n g i n o m m e d i c i n o c h h ä l s a V Å R E N 2 0 2 4 & kroppen När angriper sig själv Frisk på jobbet Ve

https://www.vetenskaphalsa.se/wp-content/uploads/2024/05/Nar-kroppen-angriper-sig-sjalv.-Lagupplost.pdf - 2025-08-30

PRODUCT DEVELOPMENT/TECHNICAL DESIGN: Improving recyclability of automotive plastic parts – Euroform

PRODUCT DEVELOPMENT/TECHNICAL DESIGN: Improving recyclability of automotive plastic parts – Euroform Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplats

https://www.design.lth.se/article/product-developmenttechnical-design-improving-recyclability-of-automotive-plastic-parts-euroform/ - 2025-08-31

Rapport vecka10 CoSS

Rapport vecka 10 (publicerad 2021-03-17) COVID Symptom Study Innehåll Bakgrund 2 Metod 2 Etiskt godkännande 4 Aktuell status 4 10 postnummerområden med högst uppskattad förekomst av symtomatisk covid-19 17 mars . . . . 6 10 postnummerområden med lägst uppskattad förekomst av symtomatisk covid-19 17 mars . . . . 7 Störst ökning senaste 7 dagarna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

https://www.covid19app.lu.se/sites/covid19app.lu.se/files/2021-03/rapport_vecka10_CoSS.pdf - 2025-09-01

Handbook-for-teachers-2022

Handbook for teachers DEPARTMENT OF INFORMATICS DEPARTMENT OF INFORMATICS 2 Content PRACTICAL MATTERS .................................................................................................................................................. 5 THE DEPARTMENT OF INFORMATIC’S STAFF PAGES ..........................................................................................................

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-01/Handbook-for-teachers-2022.pdf - 2025-09-01

E03

Studentbarometern 2012 Konstnärliga Fakulteten Utvärdering L U N D S U N I V E R S I T E T 2 Utvärdering Lunds universitet Box 117 221 00 Lund Tel. vx: 046-222 00 00 Tel: 046-222 94 53 Fax: 046-222 40 07 ISBN 978-91-980094-3-9 (Serien Utvärdering Rapporter är en fortsättning av serien Utvärderingsenheten Rapporter, ISSN 1401-775X) 3 Sammanfattning 5 1. Inledning 9 Enkätundersökningen 10 Urval och

https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/e03.pdf - 2025-09-01

Web version diversity in education e5 media

Microsoft Word - Diversity in Education E5 Media.docx Lund university ISBN 978-91-87357-20-6 9 78 91 87 35 72 06 Printed by M edia-Tryck, Lund U niversity 2015 n a o k o to jo a n d B er n a d et t k iss D iversity in E ducation C rossing cultural, disciplinary and professional divides 2017 Diversity in Education Crossing cultural, disciplinary and professional divides edited By naoko tojo and Ber

https://www.iiiee.lu.se/sites/iiiee.lu.se/files/web_version_diversity_in_education_e5_media.pdf - 2025-09-01

Lunds-universitets-magasin-7-2006

LUM nr 7 - 2006 LUM Lunds universitets magasin | Nr 7 | 2006 Lycko- jakten Massiv satsning på ledarskap Miljöproblem i universitetshuset LUM nr 7 | 2006 FraMgångs- recept LUM nr 7 | 2006 Nu är Clinical Research Centre, Medi­ cinska fakultetens nya flaggskepp i Malmö, invigt genom fyra dagars arrangemang. Programmet inne­ höll invigningstal, ett vetenskapligt symposium, föreläsningar om mo­ dern

https://www.lu.se/sites/www.lu.se/files/lunds-universitets-magasin-7-2006.pdf - 2025-09-01

Protokoll-bilagor-us-170920

Bästa resultat får du om du öppnar den här PDF-portföljen i Acrobat X eller Adobe Reader X eller senare. Hämta Adobe Reader nu! http://www.adobe.com/go/reader_download_se Postadress Box 117, SE 221 00 Lund Besöksadress Paradisgatan 5C Telefon 046-222 71 24Fax 046 222 45 37 E- post lise.brondum@eken.lu.se Webbadress www.lu.se Sekt ionen Ekonomi Ekonomid i rek tör F i l ip Bengtsson Rapport MAX IV s

https://www.lu.se/sites/www.lu.se/files/protokoll-bilagor-us-170920.pdf - 2025-09-01

Annualreport-2022

Centre for Retail Research at Lund University ANNUAL REPORT | 2022 2 ANNUAL REPORT CENTRE FOR RETAIL RESEARCH AT LUND UNIVERSITY 2022 3 ANNUAL REPORT CENTRE FOR RETAIL RESEARCH AT LUND UNIVERSITY 2022 Introduction Centre for Retail Research – the ninth year: 2022 You have in your hand the ninth annual report from the Centre for Retail Research at Lund University. We will have our tenth anniversary

https://www.lusem.lu.se/sites/lusem.lu.se/files/2024-01/annualreport-2022.pdf - 2025-09-01

Schema och läsårsindelning

Schema och läsårsindelning | Studentwebben LTH Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system.

https://www.student.lth.se/mina-studier/schema-och-laesaarsindelning/ - 2025-08-31

Publication In Nature Communications 0

DNA methylation governs the sensitivity of repeats to restriction by the HUSH-MORC2 corepressor Article https://doi.org/10.1038/s41467-024-50765-4 DNA methylation governs the sensitivity of repeats to restriction by the HUSH-MORC2 corepressor Ninoslav Pandiloski1,2,3, Vivien Horváth2,3, Ofelia Karlsson2,3, Symela Koutounidou1,3, Fereshteh Dorazehi1,3, Georgia Christoforidou1,3, JonMatas-Fuentes 1,

https://www.molecular-neurogenetics.lu.se/sites/molecular-neurogenetics.lu.se/files/2024-09/publication%20in%20nature%20communications_0.pdf - 2025-09-01

Civilingenjörsutbildning i informations- och kommunikationsteknik utbildningsplan

Civilingenjörsutbildning i informations- och kommunikationsteknik utbildningsplan Sida 1 av 8 Utbildningsplan Civilingenjörsutbildning i informations- och kommunikationsteknik - Programkod: TADIC - Omfattning: 300 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Grundnivå - Beslutsfattare: Programledning C/D - Utbildningsplanens giltighet: 2025/2026 - Utbildningsplanen fastställd: 2025-02-19 1 Syfte och mål 1.1 Sy

https://www.student.lth.se/fileadmin/lth/student/Utbildningsplaner_2023_och_fram/Grund_svenska/25_26/Utbildningsplan_Civilingenjoersutbildning_i_informations-_och_kommunikationsteknik_25-26.pdf - 2025-08-30