Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "zoom" gav 3717 sökträffar

Supporting Regression Test Scoping with Visual Analytics

Test managers have to repeatedly select test cases for test activities during evolution of large software systems. Researchers have widely studied automated test scoping, but have not fully investigated decision support with human interaction. We previously proposed the introduction of visual analytics for this purpose. Aim: In this empirical study we investigate how to design such decision suppor

No title

Matematikcentrum Matematik NF Sammanställning för Diskret matematik MATB25, vt 2021 Kursansvarig: Anna Torstensson Övriga lärare: Tien Truong hade en seminariegrupp. Antal studenter: 23 registrerade (på NF, kursen samläses med FMAB75 på LTH.) Betyg vid ordinarie tentamen: 3 V, 3 G, 4U Utvärdering Sammanfattning av kursvärderingen: Se följande sidor. Lärarnas kommentarer: • Kursen gavs våren 2021 h

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2021/MATB25KBVT21.pdf - 2025-08-25

Meddelanden från HT-biblioteken

Meddelanden från HT-biblioteken | maj 2022 Meddelanden från HT-biblioteken | maj 2022 Publicerad den 15 maj 2022 Foto: Bengt Menander I maj månads nyhetsbrev informerar vi om terminens sista öppna laborationstillfällen för studenter, om nyförvärven i april och månadens e-resurs, Linguistics and Language Behavior Abstracts (LLBA). For information in English, please contact us. Innehållsförteckning

https://www.htbibl.lu.se/article/meddelanden-fraan-ht-biblioteken-maj-2022/ - 2025-08-25

PSP Bil 2025-4 P7f Kurs 14 Kursvärdering 24

Kajsa Järvholm 250514 Kursvärderingsrapport PSPR14 VT 24 – HT 24 Bakgrund Under 2024 gick kursansvaret över från Margit Wångby Lundh till Kajsa Järvholm. Under VT 24 gjordes tre digitala kursvärderingar: 1. Ämnesval och handledartillsättning (n=25 av 30) 2. Undervisning och riktlinjer (n=22 av 30) 3. Helkursvärdering (n=12 av 30) Nedan redovisas siffror för helkursvärderingen. Under HT 24 gjordes

https://www.psy.lu.se/sites/psy.lu.se/files/2025-05/PSP%20Bil%202025-4%20p7f%20Kurs%2014%20kursv%C3%A4rdering%2024.pdf - 2025-08-24

Meddelanden från HT-biblioteken

Meddelanden från HT-biblioteken | september 2024 Meddelanden från HT-biblioteken | september 2024 Publicerad den 15 september 2024 Foto: Anja Hoppe. I denna första nyhetsbrev för terminen vill vi lyfta fram The Stanford Encyclopedia of Philosophy, samt höstens seminarier och workshoppar för studenter och forskare. Vi länkar även till listor med alla böcker vi har köpt in under sommarmånaderna och

https://www.htbibl.lu.se/article/meddelanden-fraan-ht-biblioteken-september-2024 - 2025-08-25

Meddelanden från HT-biblioteken

Meddelanden från HT-biblioteken | september 2024 Meddelanden från HT-biblioteken | september 2024 Publicerad den 15 september 2024 Foto: Anja Hoppe. I denna första nyhetsbrev för terminen vill vi lyfta fram The Stanford Encyclopedia of Philosophy, samt höstens seminarier och workshoppar för studenter och forskare. Vi länkar även till listor med alla böcker vi har köpt in under sommarmånaderna och

https://www.htbibl.lu.se/article/meddelanden-fraan-ht-biblioteken-september-2024/ - 2025-08-25

TimeEdit

TimeEdit är ett schemaläggningsverktyg som används nästan överallt på Lunds universitet. Som student kan du ha stött på verktyget när du har letat efter rätt tid eller sal för olika undervisningsmoment på din utbildning. På en del kurser finns TimeEdit integrerat i kursytan i Canvas och då är det inte ens säkert att du vet att du använder verktyget eftersom du ser schemat direkt i Canvas. Men det

https://www.campusonline.lu.se/digitala-verktyg/timeedit - 2025-08-25

Dietisten om matdagböckena: ”Jag är jätteimponerad”

Som dietist i Precise- och Grain-studierna ger Emelie Ericson-Hallström deltagarna råd om hur man äter glutenfritt eller glutenreducerad kost. Matdagböckerna som de fyller i hjälper hon sedan till att näringsberäkna genom att omvandla mängden mat från bilder och figurer till kolhydrater, fett och proteiner. Antalet matdagböcker som Emelie Ericson-Hallström och hennes kollegor har att näringsberäkn

https://www.gppad.lu.se/dietisten-om-matdagbockena-jag-ar-jatteimponerad - 2025-08-25

Preprints in Medicine: Their Impact on Visibility and Advancement of Science

7 oktober 2025 14:00 till 15:30 | Seminarium Get updated on preprints in medical researchWelcome to join us for an webinar that explores the role of preprints in medical research. Preprints are early versions of research papers shared publicly before journal-organised peer review.Aimed at researchers and doctoral students, this webinar will focus on perspectives on preprints in medicine within the

https://www.intramed.lu.se/evenemang/preprints-medicine-their-impact-visibility-and-advancement-science - 2025-08-25

LU-gemensamt Mejlutskick Nr 38-2020-v48

NYTT FRÅN LUNDS UNIVERSITET Mejlutskick på svenska och engelska som vänder sig till fakultetskommunikatörer vid Lunds universitet för vidarespridning i fakultets- och institutionskanaler – Nr 38 v 48 - 2020. CORONARELATERAT Undervisning och examination ska övergå ännu mer till digitalt Smittspridningen ökar i hela samhället och från den 24 november gäller i Sverige att allmänna sammankomster och o

https://www.cec.lu.se/sites/cec.lu.se/files/2021-01/LU-gemensamt%20Mejlutskick%20Nr%2038-2020-v48.pdf - 2025-08-26

SKOGH 21 Maj 2021

SKOGH 21 maj 2021 GENUS- OCH KVINNO- HISTORIA I DAG S K O G H , S V E R I G E S K V I N N O - O C H G E N U S H I S T O R I K E R , B J U D E R I N T I L L : 2 1 m a j k l . 1 0 . 0 0 - 1 6 . 1 5 p å Z o o m . Ö p p e t f ö r a l l a ! A n m ä l a n / r e g i s t r e r i n g g ö r s h ä r Temadagen är ett samarbete mellan SKOGH, genushistoriska seminariet vid Lunds universitet, genushistoriska sem

https://www.cors.lu.se/sites/cors.lu.se/files/2021-05/SKOGH%2021%20maj%202021.pdf - 2025-08-26

Bridging Research Praxes Across Pluralities of Knowledge

How can researchers working both within and external to academia in alldisciplines and areas of research recognize knowledge produced in other spheresand engage more ethically and collaboratively with that knowledge and thosewho create and circulate it? This was the central question behind the BridgingResearch Praxes Across Pluralities of Knowledge conference held at LinkopingUniversity in Sweden