Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 534200 sökträffar

Servicecertifiering - en väg till att kommunicera servicekvalitet inom hotellbranschen.

Problembeskrivning: Denna uppsats grundar sig i det gällande internationella hotellklassificeringssystemet. Intresset för uppsatsen fångades genom att författarna tog del av en pågående diskussion kring hotellklassificeringens existerande. Uppsatsförfattarna ser ett problem med att dagens klassificeringssystem inte inkluderar servicekvalitet, mjuka värden, vilket även branschföreträdare påpekat. S

Arbetsmotivation inom den svenska äldreomsorgen

Abstrakt Titel: Arbetsmotivation inom svensk äldreomsorg Författare: Sanela Adilagic, Zeinab Mourad, Petra Nyholm. Handledare: Katja Lindqvist, Ulrika Westrup. Nyckelord: Motivation, Ledarskap, Belöningssystem, inre och yttre belöningar, utbildning och kompetensutveckling. Syfte: Huvudsyftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur enhetschefer inom svensk äldreomsorg skapar motivation för si

Hur bör hotellverksamheter styras? - En studie av styrningsverktygen standardisering och kundanpassning

Bakgrund: Dagens globaliserade värld, med upplevda kortare fysiska avstånd och en internationell snabbt föränderlig scen har lett till att andelen stora hotellkedjor med verksamheter på flera kontinenter och platser tagit form. Standardiseringen har växt fram som ett kontrollverktyg vilken främjar riskminimering och förutsägbarhet. Strävan efter en standardiserad verksamhet har dock ställts mot et

En tvättäkta historia? storytelling som marknadsföringsstrategi

Syfte: Avsikten är att undersöka kulturverksamheters externa marknadskommunikation utifrån antagandet att dessa verksamheter använder storytelling som marknadsföringsverktyg. Frågeställningar som ämnas besvaras är; Hur uttrycks storytelling i kulturverksamheters tryckta marknadskommunikation? Hur uttrycks storytelling i kulturverksamheters internetbaserade marknadskommunikation? Metod: Utifrån val

YES!!! I CAN! - En fallstudie om frontpersonalens uppfattning om organisatorisk socialisation i hotellbranschen

Abstract Titel: YES!!! I CAN! - En fallstudie om frontpersonalens uppfattning om organisatorisk socialisation i hotellbranschen Författare: Emelie Lindblad, Gabriel Mascaró Fredriksson, & Johan Wahlström Handledare: Katja Lindqvist & Ulrika Westrup Syfte: Syftet med vår uppsats är att öka kunskapen om organisatorisk socialisation i hotellbranschen och hur frontpersonalen uppfattar de förut

Det lilla, privatägda och exklusiva hotellet - En marknadsföringsstudie ur ett hotell-, kund- och teoriperspektiv

Teoretiker menar att det finns vissa mer lämpade marknadsföringsstrategier för små, privatägda och exklusiva hotell. Dock går åsikterna isär angående om dessa strategier kan tillämpas generellt för alla dessa unika hotell eller om varje hotell bör applicera en specifikt konstruerad strategi som fokuserar på deras målgrupp och segment. Utifrån dessa tvetydigheter utförde vi en undersökning på just

Kan du inte ge mig ett arbete? - En undersökning om den nya individanpassade tjänsten jobbcoaching.

Sammanfattning Den relativt nya tjänsten jobbcoachning har blivit ett hett och omdiskuterat ämne i dagens samhälle. Förr i tiden användes ordet ’coach’ som en metafor för att transportera en person till en bättre plats. I dag kan därför en jobbcoach ses som någon som transporterar en person till ett nytt arbete. Det är dock inte så enkelt som att kontakta en jobbcoach och förvänta sig att denna sk

En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA

Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. Denna uppsats är en fallstudie av Fjällräven som år 2009 etablerade sig i USA. Den besk

Kommunikation vid förändring - hur fungerar det? En studie av intern kommunikation vid förvärv

Sammanfattning Titel: Kommunikation vid förändring – hur fungerar det? En studie av intern kommunikation vid förvärv Författare: Berntsson, Carin. & Byhmer, Linda. & Falkenbäck, Sofie. Kurs: SMKK01 Kandidatuppsats, vårterminen 2010 Handledare: Bergmasth, Mikael. Nyckelord: Företagsförvärv, intern kommunikation, företagskultur, tyst kunskap, artikulerad kunskap, integrering. Syfte: Syftet m

Our shop is like a theatre- Säljares emotionella arbete i butiksmiljö

TITEL: Our shop is like a theatre- säljares emotionella arbete i butiksmiljö. SEMINARIEDATUM: 2 juni 2010 ÄMNE/KURS: SMKK01, Service Management Examensarbete för kandidatexamen, 15hp FÖRFATTARE: Ulrika Lindqvist, Hanna Pedersen, Linn Svingstedt HANDLEDARE: Erika Andersson Cederholm, Henrik Loodin FEM NYCKELORD: Emotional labor, Goffmans dramaturgiska perspektiv, säljare, butiksmiljö, servicemötet.

Intranät - en tillräcklig kommunikationskanal? En fallstudie om intranät som kommunikationskanal för arbetsmiljömässig information

Kurs SMKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT 2010 Titel Intranät - en tillräcklig kommunikationskanal? En fallstudie om intranät som kommunikationskanal för arbetsmiljömässig information. Författare Sanna Alvinell, My Blixt & Alfred Åkesson Handledare Katja Lindqvist & Ulrika Westrup Syfte Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka intranätets möjligheter

Deltidsmarknadsföraren – Ett steg längre - En studie av Employee Advocacy och deltidsmarknadsförarens roll i tjänsteföretag.

Denna uppsats har som syfte att beskriva och analysera hur idéer från konceptet Employee Advocacy kan utveckla och stärka medarbetarens roll som deltidsmarknadsförare i ett tjänsteföretag. Genom en fallstudie av en tjänsteorganisations strategiska arbete med Employee Advocacy, identifieras potentialen och strategierna som ligger till grund för konceptet. Dessa insikter jämförs och analyseras i kom

Bakom service recovery - En studie om hotelledningens arbete med att skapa förutsättningar för frontpersonalens klagomålshanteringsarbete

Sammanfattning Författare: Sara Sjöholm Ericson, Alice Hedaiat, Louise Liedholm Titel: Bakom service recovery – En studie om hotelledningens arbete med att skapa förutsättningar för frontpersonalens klagomålshanteringsarbete. Kandidatuppsats: SMKK01, 15hp, VT-2010, Institutionen för Service Management: hotell och restaurang. Handledare: Anette Svingstedt, Filippa Säwe Bakgrund/Problem: Studien tar

IKEA varuhus - Stomsystem och konstruktionshöjder

For the design of a building, you must take into account a range of parameters. These parameters often differ from place to place. It is common that each building be designed with regards to weather, purpose and its useful life expectancy. When a material or a structural unit is subjected to external influences, changes occur, for example deflections. Each IKEA-store, with their various components

Logga in och tyck till - Identitetsskapande kommunikation över sociala medier

Problem och syfte: Sociala medier har för företag skapat en ny kommunikationskanal till kunder. Sociala medier skiljer sig emellertid från hur kommunikation tidigare skett. Kommunikation relaterat till företag kommer inte enbart från företaget själva utan skapas av många olika parter över de sociala medierna. Att företag inte själva kan påverka allt som kommuniceras skapar även ett tydligt problem

Privat och offentligt - en möjlig kombination? En studie av nätverk mellan privata och offentliga turismaktörer i Dubrovnik

Uppsatsens titel: Privat och offentligt – en möjlig kombination? En studie av nätverk mellan privata och offentliga turismaktörer i Dubrovnik. Universitet: Institutionen för Service Management vid Lunds Universitet Campus Helsingborg. Nivå och ämne: Kandidatuppsats Service Management 15 hp. Författare: Alexandra Eriksson, Madelene Johansson och Malin Sjöström. Handledare: Eva Persson och Malin Zil

Uppfyller bestämmelsen om kränkande fotografering sitt syfte? - En studie av skyddet för den personliga integriteten med hänsyn till teknisk utveckling

Syftet med följande studie är att granska hur svensk lagstiftning hanterar nya former av integritetskränkningar som följer av den tekniska utvecklingen. Utredningen tar sikte på bestämmelsen BrB 4 kap. 6a§ om kränkande fotografering och undersöker huruvida dess syfte att skydda individers personliga integritet uppfylls. Begreppet integritet är omdiskuterat och svårdefinierat. För att möjliggöra enThe purpose of the following essay is to examine how the law handles new forms of integrity violations caused by the technological evolution. The study concentrates on Chapter 4, Section 6a, of the Swedish Penal Code concerning indecent photography. Therefore, the intension is to assess whether the regulation fulfills its purpose; to preserve privacy. The term privacy is considered difficult to de