Religion & Existens: Tre samtal om konsten att överleva

Publicerad den 30 september 2019
Gellert Tamas, Lasse Berg och Lina Wolff gästar Centrum för teologi och religionsvetenskap i höst. Foto: Ordfront förlag (Gellert Tamas), Thron Ullberg (Lasse Berg), Gustav Bergman (Lina Wolff).

Centrum för teologi och religionsvetenskap arrangerar återigen samtalsserien "Religion och Existens". Den här gången på temat "Konsten att överleva" och bland gästerna finns Gellert Tamas, journalist och författare, Lasse Berg, författare och dokumentärfilmare, samt Lina Wolff, författare. Hjärtligt välkommen!

Gellert Tamas | 10 okt | Gellert Tamas, journalist och författare, i samtal med Johanna Gustafsson Lundberg, universitetslektor i etik och teologi, och Dan-Erik Andersson, universitetslektor i mänskliga rättigheter.

Lasse Berg | 28 nov | Lasse Berg, författare och dokumentärfilmare, i samtal med Alexander Maurits, universitetslektor i kyrkohistoria, och Lynn Åkesson, professor i etnologi.

Lina Wolff | 23 jan | Lina Wolff, författare, i samtal med Stephan Borgehammar, professor i praktisk teologi, och Clara Nystrand, doktorand i praktisk teologi.
Samtalen äger rum kl 18.30-20.00 i LUX aula, Helgonav 3, Lund. Biljetter För att vara garanterad en plats kan gratis biljett hämtas ut i receptionen på LUX under dess ordinarie öppettider, se <link https: www.ctr.lu.se lux reception external-link-new-window external link in new>www.ctr.lu.se/lux/reception. Biljetterna släpps torsdagen före respektive samtalskväll och eventuellt ej uthämtade biljetter delas ut vid insläppet kl 18.00. Dörrarna stängs 18.30 då samtalet börjar.

Samtalsserien arrangeras tack vare ett generöst bidrag från Thora Ohlssons stiftelse.