Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "Konsten att dö: om döendets teologi och filosofi" gav 12054 sökträffar

Gender equality in academia

Here we have gathered some resources about gender (in)equality in academia. Please send us an email if you know about anything that should be on this list!   WINGS workshop recommendations For the STEM equality boards, 2015 For the Central LU equality board on professor-recruitment, 2015 Publications and reports   The underrepresentation of women in leading science journals, by Daniel J. Conley an

https://www.wings.lu.se/gender-equality-academia - 2025-05-03

Effektivare miljöbrottsbekämpning?

Den operativa miljötillsynen, d.v.s. den tillsyn som utövas direkt gentemot den som bedriver en verksamhet eller vidtar en åtgärd, sköts i Sverige i hu-vudsak av kommunerna. Även länsstyrelserna och en del centrala myndig-heter har ett visst operativ tillsynsansvar. Tillsynen sköts inte på ett för mil-jön tillfredsställande sätt. Det praktiska tillsynsarbetet bedrivs på helt skilda sätt i olika ko

Ll ksmd23 vt20 191113

LL_KSMD23_VT20_191113 Litteraturlista för Butiken i ett digitaliserat handelslandskap (KSMD23), 15 hp. Litteraturlistan är fastställd av styrelsen för institutionen för service management och tjänstevetenskap 2019-11-13 Litteraturlistan börjar gälla 2020-01-01. Bäckström, Kristina & Johansson, Ulf. (2017). An exploration of consumers’ experiences in physical stores: Comparing consumers’ and retail

https://www.ses.lu.se/sites/ses.lu.se/files/ll_ksmd23_vt20_191113.pdf - 2025-05-05

2023 HT_LP1 FMSF15 CEQ Course evaluation ver 9.0 (2021-01-23) LTH

2023 HT_LP1 FMSF15 CEQ Course evaluation ver 9.0 (2021-01-23) LTH Course evaluation report - CEQ, FMSF15 Basic facts Course name Markov Processes Course code FMSF15 ECTS credits 7.5 hp Year 202324 Study period the course was finishedHT_LP1 Programme all Registrated students 68 Number answers and response rate 21 / 31 % Number answers from males 12 Number answers from females 7 Study hours accordin

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/utbildning_education/FMSF15_2023_HT_LP1_arbetsrapport_en.pdf - 2025-05-03