Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "2025" gav 23691 sökträffar

PSP Tillgodoräknandeblankett 2025-06-05

Ansökan om tillgodoräknande av hel kurs eller del av kurs Normal handläggningstid är cirka två veckor. Ansök därför i god tid före kursstart. Ange nedan vilken kurs som du önskar ersätta. Gäller det del av kurs, ange delkursen. Kurskod Kursens namn Antal hp Ange nedan den eller de kurser du vill åberopa (som du har läst tidigare). Gäller det del av kurs, ange delkursen. Kurskod Kursens namn Lärosä

https://www.psy.lu.se/sites/psy.lu.se/files/2025-07/PSP%20Tillgodor%C3%A4knandeblankett%202025-06-05.pdf - 2025-08-03

Öppettider på Kemicentrum sommaren 2025 – gemensam service i huset

Biblioteket och informationsdisk20 juni: stängt (Midsommarafton)23 juni – 11 juli: 10:00–12:0014 juli – 8 augusti: stängt11 – 15 augusti: 10:00–12:00Ordinarie öppettider från 18 augusti.MeröppetSom student på Kemicentrum har du under sommaren tillgång till biblioteket på vardagar klockan 07.30–20.00 med ditt LU-kort.Som anställd vid Kemicentrum har du tillgång till bibliotek och bokmagasin dygnet

https://www.kc.lu.se/oppettider-pa-kemicentrum-sommaren-2025-gemensam-service-i-huset - 2025-08-03

Teman 2025-2026

Ett Tema består av forskare från olika discipliner vid Lunds universitet. De arbetar tillsammans en dag i veckan på Pufendorfinstitutet. Det är upp till varje grupp att bestämma hur de ska arbeta men medlemmarna förväntas delta aktivt och vara beredda att utmana både sina egna idéer och perspektiv, liksom gruppens gemensamma frågeställningar. Hur ansöker jag om att få starta ett Tema?Tidigare Tema

https://www.pi.lu.se/teman-2025-2026 - 2025-08-03

Advanced Study Groups 2025

Pufendorfinstitutet ger forskare från olika discipliner vid Lunds universitet möjlighet att under ett år arbeta tillsammans med ett vetenskapligt problemområde. En Advanced Study Groups (ASG) är en flexibel mötesform där en grupp forskare arbetar på ad hoc basis med att konkretisera en forskningsidé. Idén ska vara nyskapande och befinna sig i ett mycket tidigt skede. Hur ansöker jag om att starta

https://www.pi.lu.se/advanced-study-groups-2025 - 2025-08-03

Ny student: Checklista höstterminen 2025

Information inför terminstarten till dig som är antagen till kurs eller program på Sociologiska institutionen vid Lunds universitet. Varmt välkommen till oss på Sociologen! Här har vi samlat den viktigaste informationen från oss inför terminstarten.Du hittar vår viktiga checklista, länk till välkomstbrev, registrering, lärplattform, schema, kurslitteratur och mycket mer.Viktigast är att komma ihåg

https://www.soc.lu.se/checklista-ny-student - 2025-08-03

Välkomstbrev höstterminen 2025

Hitta den kurs eller det program som du har blivit antagen till här i listan, och klicka på länken för att öppna ditt välkomstbrev. Varmt välkommen till Sociologiska institutionen på Lunds Universitet! I början av augusti skickas ett välkomstbrev till den e-postadress som du har uppgett på antagning.se. I brevet hittar du bland annat en hänvisning till denna sida, där specifik info om kurs- eller

https://www.soc.lu.se/valkomstbrev-hosttermin - 2025-08-03

Digitalisation and Services, SEMA51 – course start Autumn 2025

Introduction and course startIntroduction:2 September, at 1–2 pm, lecture hall E230, Campus Helsingborg.Lecturer: Aurimas PumputisFirst lecture/workshop:2 September, at 2-3 pm, lecture hall E230, Campus Helsingborg.Lecturer: Aurimas PumputisMore information on our English websiteHere you can find link to the syllabus, list of literature and link to preliminary schedule.   Hello and welcome from th

https://www.ses.lu.se/utbildning/digitalisation-and-services-sema51-course-start-autumn-2025 - 2025-08-03

Schema ht2025

Observera att dessa scheman är preliminära och att ändringar och justeringar kommer att göras!Finns ingen länk så är schemat inte klart ännu.Termin 1Schema 1:1Schema 1:2Schema 1:3Schema 1:4Schema 2:1Termin 2Schema 2:2, 2:3 och 2:4Schema 2:5Schema 3:1Schema 7:4Termin 3Schema 3:2Schema 3:3Schema 4Termin 4Schema 5:1Schema 5:2Schema 5:3Schema 6:1Termin 5Schema 6:2Schema 6:3Schema 7:1Schema 7:2Termin 6

https://www.psy.lu.se/utbildning/dig-som-ar-student-vara-utbildningar/psykologprogrammet/schema-ht2025 - 2025-08-03

Samtida internationell scenkonst - en orientering - VT 2025

Fristående kurs på distans, 7.5 högskolepoäng Vill du möta scenkonstnärer och teatrar i olika länder, inspireras av samtida internationell scenkonst, samt bilda dig en uppfattning om estetiska strömningar och skapandets varierande förutsättningar? Kom då med på denna onlineorientering och berika din förståelse av världen genom scenkonst. Under kursen görs flera live-filmade besök på scenkonst-orga

https://www.thm.lu.se/samtida-internationell-scenkonst-en-orientering-vt-2025 - 2025-08-03

Samtidsdramatik - VT 2025

SKÅA91 | FRISTÅENDE KURS | 7,5 HP Är du intresserad av att analysera dramatik? Nu ger vi återigen vår uppskattade kurs om samtidsdramatik. Vi dyker ner i samtida dramatik och hur den produceras genom samtal med aktuella dramatiker och läsning av deras verk. Med dessa samtal och förelagd litteratur som grund skriver studenten sedan handlingsanalyser av ett urval pjäser.     Information Fristående d

https://www.thm.lu.se/samtidsdramatik-VT-2025 - 2025-08-03

Konstnärliga metoder för platsspecifik deltagarbaserad scenkonst - VT 2025

SKÅB31 | FRISTÅENDE KURS | 7,5 HP Vill du få förståelse för konstnärliga frågeställningar i en konkret iscensättning utifrån ett konceptuellt ramverk? Samt utveckla och fördjupa din förståelse för de kunskaper som samverkar för att skapa ett kvalitativt scenkonstprojekt? Foto Malle Madsen Kursens innehållKursen kommer att fokusera på sätt att utveckla samtida deltagande, platsspecifika och mixed-m

https://www.thm.lu.se/konstnarliga-metoder-platsspecifik-deltagarbaserad-scenkonsVT-2025 - 2025-08-03

Regissera konceptuell scenkonst med barn och unga - VT 2025

KUTE02 | FRISTÅENDE KURS | 7,5 HP Är du intresserad av att jobba med scenkonst med barn och unga? Vill du lära dig mer om att använda konceptuella scenkonstmetoder? Är du eller vill du bli verksam inom Kulturskolan eller annan kulturverksamhet? I så fall är denna kurs något för dig! Den här kursen fokuserar på att undersöka olika perspektiv och förhållningssätt till att regissera konceptuell scenk

https://www.thm.lu.se/regissera-konceptuell-scenkonst-med-barn-och-unga-VT-2025 - 2025-08-03

Manus och dramaturgi med barn och unga - VT 2025

KUTE04 | FRISTÅENDE KURS | 7,5 HP Vill du fördjupa dina textkunskaper i arbetet med scenkonst med barn och unga? Är du eller vill du bli verksam inom Kulturskolan eller annan kulturverksamhet? Då är denna kurs något för dig! Manus och dramaturgi för barn och unga riktar sig till dig som har erfarenhet av att jobba med barn och unga och vill utveckla dina manus- och textverktyg. Under kursen läser

https://www.thm.lu.se/manus-och-dramaturgi-med-barn-och-unga-VT-2025 - 2025-08-03

Prefektbrev mars 2025

RelevansEn av styrkorna med den fysiska institutionen är att vi har en härlig blandning av renodlad grundforskning och tillämpad forskning, samt allt däremellan – ibland på uppdrag, men annars initierat av forskarna. Vi bör därför ha ett brett spektrum av möjliga ämnen som kan passa in i studenternas och samhällets förväntningar och önskemål, och vi har alla möjligheter att attrahera de bästa stud

https://www.fysik.lu.se/om-oss/prefektbrev/prefektbrev-2025/prefektbrev-mars-2025 - 2025-08-03

Prefektbrev april 2025

Arbetsmiljöfrågor delas ofta in i den fysiska arbetsmiljön, inklusive säkerhet, och den psykosociala arbetsmiljön. Den fysiska arbetsmiljön är lättare att sätta upp regler för och följa upp. Man måste utbildas för att hantera kemikalier i ett laboratorium, vi har regelbundna skyddsronder och om något händer (som på nanolabbet nyligen) finns det rutiner och procedurer som ser till att begränsa even

https://www.fysik.lu.se/om-oss/prefektbrev/prefektbrev-2025/prefektbrev-april-2025 - 2025-08-03

Prefektbrev maj 2025

Om statlig styrningDet har diskuterats i forskningspropositionen, i forskarsamhället och i media, frågan om vilken som är den bästa styrformen för Sveriges universitet. Lunds universitet är en statlig myndighet, på gott och ont. Fördelen är att myndighetsformen i välfinansierade tider säkerställer stabil finansiering och stöd, samt ställer krav på att upprätthålla en hög standard på forskning och

https://www.fysik.lu.se/om-oss/prefektbrev/prefektbrev-2025/prefektbrev-maj-2025 - 2025-08-03

Prefektbrev juni 2025

Kommunikation är svårt Ett inte helt ovanligt scenario för mig i rollen som prefekt är att jag själv tycker att all information har gått ut i ett ärende, men så får jag senare höra att nyckelpersoner inte har fått informationen. Och frågan blir alltid - om vi nu antar att informationen verkligen gick ut - om det är så att informationen gått ut till fel eller för få kanaler, eller om personen bara

https://www.fysik.lu.se/om-oss/prefektbrev/prefektbrev-2025/prefektbrev-juni-2025 - 2025-08-03