Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 551539 sökträffar

Inköpspolicy. Beslut fattat 2024-10-22.

Inköpspolicy FÖRSÄTTSSIDA STYRDOKUMENT Inköpspolicy Typ av styrdokument: Policy Definition av typen av styrdokument: En policy uttrycker ledningens övergripande viljeriktning eller värden som ska beaktas inom det område policyn omfattar och sätter ramarna för ett visst handlande och utgör en stark rekommendation om ett visst handlingssätt. Beslutsfattare: Universitetsstyrelsen Beslutsdatum: 2024-1

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2024-11/inkopspolicy.pdf - 2025-12-16

Riktlinjer direktupphandling. Beslut fattat 2024-12-20.

Riktlinjer direktupphandling FÖRSÄTTSSIDA STYRDOKUMENT Riktlinjer direktupphandling Typ av styrdokument: Riktlinjer Definition av typen av styrdokument: Riktlinjer fastställer hur någon ska eller bör handla inom det område riktlinjerna omfattar. En ska- regel ska följas medan en bör regel mer har karaktären av en stark rekommendation som innebär att man undantagsvis kan göra på något annat sätt. B

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2025-01/riklinjer-direktupphandling.pdf - 2025-12-16

Riktlinjer för kvalitetssäkring och kvalitetsutveckling vid Lunds universitet. Beslut 2025-02-06.

Riktlinjer för kvalitetssäkring och kvalitetsutveckling av utbildning vid Lunds universitet FÖRSÄTTSSIDA STYRDOKUMENT Riktlinjer för kvalitetssäkring och kvalitetsutveckling av utbildning vid Lunds universitet Typ av styrdokument: Riktlinjer Definition av typen av styrdokument: Riktlinjer fastställer hur någon ska eller bör handla inom det område riktlinjerna omfattar. En ska - regel ska följas me

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2025-02/riktlinjer-for-kvalitetssakring-och-kvalitetsutveckling-av-utbildning-vid-lunds-universitet.pdf - 2025-12-16

Terminstider läsåret 2025/2026. Beslut 2024-06-17.

Beslut terminstider 2025–2026 Sida 1 av 3 Student och utbildning Diarienummer U 2024/467 2024-06-17 Terminstider läsåret 2025/26 För läsåret 2025/26 gäller följande terminstider: Höstterminen 2025 pågår från och med måndagen den 1 september 2025 till och med söndagen den 18 januari 2026. Vårterminen 2026 pågår från och med måndagen 19 januari 2026 till och med söndagen den 7 juni 2026. Sommarkurse

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2025-02/terminstider-2025-2026.pdf - 2025-12-16

Riktlinjer gällande examina och utbildning på grundnivå och avancerad nivå vid Lunds universitet. Be

Riktlinjer gällande examina och utbildning på grundnivå och avancerad nivå vid Lunds universitet Sida 1 av 1 FÖRSÄTTSSIDA STYRDOKUMENT Riktlinjer gällande examina och utbildning på grundnivå och avancerad nivå vid Lunds universitet Typ av styrdokument: Riktlinjer Definition av typen av styrdokument: Riktlinjer fastställer hur någon ska eller bör handla inom det område riktlinjerna omfattar. En ska

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2025-10/riktlinjer-gallande-examina-och-utbildning-pa-grundniva-och-avancerad-niva-vid-lunds-universitet.pdf - 2025-12-16

Riktlinjer för representation och gåvor. Beslut fattat 2025-11-13. Gäller fr o m 2026-01-01.

Riktlinjer för representation och gåvor FÖRSÄTTSSIDA STYRDOKUMENT Riktlinjer för representation och gåvor Typ av styrdokument: Riktlinjer Definition av typen av styrdokument: Riktlinjer fastställer hur någon ska eller bör handla inom det område riktlinjerna omfattar. En ska- regel ska följas medan en bör regel mer har karaktären av en stark rekommendation som innebär att man undantagsvis kan göra

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2025-11/riktlinjer-for-representation-och-gavor.pdf - 2025-12-16

Gemensamt system för kemikalieförteckning och riskbedömning I 2007 I

Gemensamt system för kemikalieförteckning och riskbedömning Postadress Box 117 Besöksadress Paradisgatan 5C Telefon dir 046-2227088, växel 046-222 00 00 Telefax 046-222 44 00 E-post elisabeth.gierow@bygg.lu.se Internet http://www.lu.se Rektor Gemensamt system för kemikalieförteckning och riskbedömning Bakgrund Vid Lunds universitet förvaras och hanteras i storleksordningen 10 000 kemiska produkter

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/beslut-system-kemikalieforteckning.pdf - 2025-12-16

Förbud mot rökning i universitetets lokaler I 1998 I

BESLUT 1998-04-08 Dnr F 12 4795/98 LUNDS UNIVERSITET Rektor Förbud mot rökning i universitetets lokaler Rektorsämbetet har den 20 juli 1994 beslutat om rökförbud i en stor del av universitetets lokaler. Frågan.om en utvidgning av rökförbudet har ånyo aktualiserats i olika sammanhang och skyddskommittén har vid sitt sammanträde den 11 mars 1998 beslutat föreslå rektor att införa rökförbud i univers

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/forbud-mot-rokning-i-universitetets-lokaler-980408.pdf - 2025-12-16

Föreskrift om försäljning eller marknadsföring av tjänster eller produkter inom universitetets lokal

Postadress Box 117, 22100 LUND Besöksadress Byrålogen Paradisgatan 5C Telefon dir 046-222 45 45 växel 046-222 00 00 Telefax 046-222 44 00 E-post annette.stambolovski@bygg.lu.se. Internpost Hämtställe 31 Internet http://www.bygg.lu.se Organisationsnummer 202100-3211 Rektor Föreskrift om försäljning eller marknadsföring av tjänster eller produkter inom universitetets lokaler Bakgrund Kommersiellt fö

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/foreskrift-om-forsaljning-eller-marknadsforing-av-tjanster-eller-produkter-inom-universitetets-lokaler.pdf - 2025-12-16

Föreskrift angående "Första hjälpen” - utbildning för anställda inom Lunds universitet I 2003 I

Föreskrift angående "Första hjälpen"-utbildning för anställda inom Lunds universitet _________________________________________________________________________________________________________________________ Postadress Box 117, S-221 00 LUND Besöksadress Byrålogen, Paradisgatan 5C Telefon dir 046-222 70 26 , växel 046-222 00 00 Telefax 046-222 44 00 E-post Asa.Gustafson@bygg.lu.se Internet http://w

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/forsta-hjalpen-031218.pdf - 2025-12-16

Grafisk manual I 2012 I

Brevmall Rektor Grafisk manual Bakgrund I den strategiska planen 2012-2016 slås fast att synlighet och tydlighet är ett av universitetets viktigaste utvecklingsområden. Att vara synlig och tydlig är en förutsättning för att Lunds universitet ska kunna stå fortsatt starkt i en ökad konkurrens om forskningsmedel, medarbetare och studenter. Det är av strategisk vikt att Lunds universitet uppträder so

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/grafisk-manual-lu.pdf - 2025-12-16

Kriterier för Lunds universitets miljödiplomering. Beslut 2007-10-17.

Kriterier för Lunds universitets miljödiplomering BESLUT 1 (1) BE 2007/486 2007-10-17 Postadress Box 117 S-22100 Lund Besöksadress Byrålogen Paradisgatan 5C Telefon dir 046-222 70 82, växel 046-222 00 00 Telefax 046-222 44 00 E-post Maria.Larsson@bygg.lu.se Internet http://www.lu.se/bygg Byggnadsenheten Lars Lavesson Kriterier för Lunds universitets miljödiplomering Bakgrund Enligt Policy, mål och

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/kriterier-for-miljodiplomering-071017.pdf - 2025-12-16

Lunds universitets föreskrifter om hantering av uppdragsutbildning i Ladok, 2020

Microsoft Word - Föreskrifter om hantering av uppdragsutbildning i Ladok[1].docx Postadress Box 117, 221 00 Lund Besöksadress Sölvegatan 18 B Telefon 046-222 47 04 E-post camilla.jonsson@stu.lu.se Rektor Lunds universitets föreskrifter om hantering av uppdragsutbildning i Ladok Bakgrund Regeringen har utfärdat en förordning om uppdragsutbildning vid universitet och högskolor (SFS 2002:760). En hög

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/lunds-universitets-foreskrifter-om-hantering-av-uppdragsutbildning-i-ladok.pdf - 2025-12-16

Posthantering vid Lunds universitet I 2019 I

Brevmall Postadress Box 117, 221 00 Lund Besöksadress MNO-huset Sölvegatan 16 Telefon 046-222 84 31, 046-222 00 00 E-post ulrika.verngren@service.lu.se Förva l tn ingschefen Posthantering vid Lunds universitet Bakgrund Sedan 2002 har antalet brev som skickas i Sverige minskat med ca 30 procent. Denna förändring syns också inom Universitetsposten. I verksamhetsdialog med samtliga fakulteter har fra

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/posthantering-vid-lunds-universitet.pdf - 2025-12-16

Riktlinjer Administrativ säkerhet

Brevmall Rektor Riktlinjer1 Administrativ säkerhet Administrativ säkerhet enligt säkerhetspolicyn indelas i två nivåer, strukturell och operativ nivå. Strukturell nivå Den första nivån innefattar regler för hur säkerhetsarbetet skall utformas, inkluderande ansvarfördelning, utbildning och genomförande av riskhanteringsprocessen. Där till kommer underområden som indelas i omfattning, ansvar, organi

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/riktlinjer-administrativ-sakerhet.pdf - 2025-12-16

Riktlinjer för förlängning av anställning som doktorand pga. förtroendeuppdrag inom studentorganisat

Rektor Postadress Box 117, 221 00 Lund, Besöksadress Paradisgatan 2, Telefon dir 046-222 30,32, växel 046-222 00 00 E- post Cecilia.Gagne@fs.lu.se Riktlinjer för förlängning av anställning som doktorand pga. förtroendeuppdrag inom studentorganisationer och student- representation vid Lunds universitet En doktorand med doktorandanställning ska som kompensation för förtroende- uppdrag inom studentor

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/riktlinjer-for-forlangning-av-anstallning-som-doktorand-pga-fortroendeuppdrag-inom-studorg-och-studrepr-vid-lu.pdf - 2025-12-16

Riktlinjer och föreskrifter rörande plagiering och vilseledande plagiering inom utbildning på grundn

Brevmall Postadress Box 117, 221 00 Lund Besöksadress Paradisgatan 5 B Telefon 046-222 09 85, 046-222 00 00 Fax 046-222 40 07, E-post johanna.alhem@rektor.lu.se Rektor Riktlinjer och föreskrifter rörande plagiering och vilseledande plagiering inom utbildning på grundnivå, avancerad nivå och forskarnivå vid Lunds universitet Överordnad reglering – högskoleförordningen (1993:100) 1. Grundad misstank

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/riktlinjer-foreskrifter-plagiering.pdf - 2025-12-16

Systemägande och systemförvaltning vid Lunds universitet I 2017 I

Brevmall Postadress Box 117, 221 00 Lund Telefon 046-222 45 54, 046-222 00 00 (vx), E-post john.westerlund@rektor.lu.se Rektor Systemägande och systemförvaltning vid Lunds universitet Bakgrund Universitetet genererar och hanterar stora mängder information. Denna information måste hanteras på ett sätt som dels säkerställer att universitetets behov av tillgång tillfredsställs och att universitetet k

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/systemagande-och-systemforvaltning-vid-lunds-universitet.pdf - 2025-12-16

Åtgärder med anledning av rekommendationer från utredning om terminstider vid Lunds universitet I 20

Brevmall Postadress Box 117, 221 00 Lund Besöksadress Paradisgatan 5 B Telefon föredragande 046-222 70 58, vx 046-222 00 00 Fax 046-222 4715 E-post daniel.huledal@stu.lu.se Rektor Åtgärder med anledning av rekommendationer från utredning om terminstider vid Lunds Universitet Bakgrund Rektor gav den 2 april 2009 ett uppdrag till Ida Andersson att genomföra en utredning om terminstider vid LU (Dnr L

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/terminstider-atgarder-utredning.pdf - 2025-12-16