Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 552649 sökträffar

Master's Programme in Nanoscience

Master's Programme in Nanoscience Page 1 of 5 PROGRAMME SYLLABUS Master's Programme in Nanoscience - Programme code: TANAV - Scope: 120 credits - Cycle: Second - Approved by: Programme Board N - Validity: 2022/2023 - Date of approval: 21 February 2022 In addition to the syllabus, general regulations and information for the Faculty of Engineering apply to this programme. 1 Aim and outcomes 1.1 Aim

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/utbildningsplaner_master_22_23_eng/Master_s_Programme_in_Nanoscience_22-23.pdf - 2025-12-20

Master's Programme in Pharmaceutical Technology: Discovery, Development and Production

Master's Programme in Pharmaceutical Technology: Discovery, Development and Production Page 1 of 7 PROGRAMME SYLLABUS Master's Programme in Pharmaceutical Technology: Discovery, Development and Production - Programme code: TALAK - Scope: 120 credits - Cycle: Second - Approved by: Programme Board B/K - Validity: 2022/2023 - Date of approval: 15 February 2022 In addition to the syllabus, general reg

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/utbildningsplaner_master_22_23_eng/Master_s_Programme_in_Pharmaceutical_Technology_-_Discovery__Development_and_Production_22-23.pdf - 2025-12-20

Master's Programme in Production and Materials Engineering

Master's Programme in Production and Materials Engineering Page 1 of 6 PROGRAMME SYLLABUS Master's Programme in Production and Materials Engineering - Programme code: TAPRR - Scope: 120 credits - Cycle: Second - Approved by: Programme Board M - Validity: 2022/2023 - Date of approval: 8 February 2022 In addition to the syllabus, general regulations and information for the Faculty of Engineering app

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/utbildningsplaner_master_22_23_eng/Master_s_Programme_in_Production_and_Materials_Engineering_22-23.pdf - 2025-12-20

Master's Programme in Sustainable Energy

Master's Programme in Sustainable Energy Page 1 of 6 PROGRAMME SYLLABUS Master's Programme in Sustainable Energy - Programme code: TAHET - Scope: 120 credits - Cycle: Second - Approved by: Programme Board M - Validity: 2022/2023 - Date of approval: 8 February 2022 In addition to the syllabus, general regulations and information for the Faculty of Engineering apply to this programme. 1 Aim and outc

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/utbildningsplaner_master_22_23_eng/Master_s_Programme_in_Sustainable_Energy_22-23.pdf - 2025-12-20

Master's Programme in Virtual Reality and Augmented Reality

Master's Programme in Virtual Reality and Augmented Reality Page 1 of 5 PROGRAMME SYLLABUS Master's Programme in Virtual Reality and Augmented Reality - Programme code: TAVAR - Scope: 120 credits - Cycle: Second - Approved by: Programme Board C/D - Validity: 2022/2023 - Date of approval: 17 February 2022 In addition to the syllabus, general regulations and information for the Faculty of Engineerin

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/utbildningsplaner_master_22_23_eng/Master_s_Programme_in_Virtual_Reality_and_Augmented_Reality_22-23.pdf - 2025-12-20

No title

Page 1/4 LTH – A place for everyone A lecture on values. A compilation of the lecture with Add Gender - We make equality and inclusion useful, understandable and fun. Lecturer Pernilla Alexandersson, CEO of Add Gender and gender equality expert How can we create equal opportunities and rights for all? We humans love to filter and sort, which sometimes creates limitations, sometimes opportunities.

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/vaerdegrundfoerelaesning_lth_addgender_eng.pdf - 2025-12-20

No title

Bilaga 1. Beskrivning av förväntade tillämpningar av examensarbetet Uppgifter om dig som söker stipendiet Ange ditt namn, e-postadress och telefonnummer, samt vilket utbildningsprogram på LTH du studerar på. Examensarbetets namn Ange examensarbetets namn. Vilket klimat- eller miljöproblem bidrar examensarbetet att lösa? Beskriv kortfattat om vilket klimat- eller miljöproblem examensarbetet ska lös

https://www.student.lth.se/fileadmin/user_upload/Beskrivning_av_tilla__mpningar_av_examensarbetet.docx - 2025-12-20

Populärvetenskaplig sammanfattning

Populärvetenskaplig sammanfattning | exjobb_externa Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra sys

https://www.student.lth.se/kurs-och-programinformation/examensarbete/populaervetenskaplig-sammanfattning/ - 2025-12-20

Bli ämneslärare på bara tre terminer, med vår kompletterande pedagogisk utbildning

Bli ämneslärare på bara tre terminer, med vår kompletterande pedagogisk utbildning Bli ämneslärare på bara tre terminer, med vår kompletterande pedagogisk utbildning Av Caroline Cabot - Publicerad den 15 oktober 2024 Har du redan högskolepoäng i ett ämne du vill dela med dig av? Med den Kompletterande Pedagogiska Utbildningen, KPU, vid Lunds universitet kan du läsa vidare till ämneslärare på bara

https://www.uvet.lu.se/article/bli-aemneslaerare-paa-bara-tre-terminer-med-vaar-kompletterande-pedagogisk-utbildning/ - 2025-12-20

Ny kurs: Rethinking Assessment in Higher Education

Ny kurs: Rethinking Assessment in Higher Education Ny kurs: Rethinking Assessment in Higher Education Av Caroline Cabot - Publicerad den 10 september 2024 I vår erbjuder Avdelningen för högre utbildning en ny fortbildningskurs för undervisande personal: "Rethinking Assessment". Kursen pågår från 17 mars till 26 maj 2025 och syftar till att fördjupa lärarnas förståelse för bedömning och examination

https://www.uvet.lu.se/article/new-course-rethinking-assessment-in-higher-education/ - 2025-12-20

Sen anmälan till ämneslärarutbildningen, öppen!

Sen anmälan till ämneslärarutbildningen, öppen! Sen anmälan till ämneslärarutbildningen, öppen! Av Caroline Cabot - Publicerad den 19 augusti 2024 Missade du sista ansökningsdagen inför höstterminen? Ingen fara, nu öppnar vi upp för sen anmälan till ämneslärarutbildningen med inriktning mot svenska som andraspråk! I lärarutbildningen med svenska som andraspråk får du kunskap om både språkinlärning

https://www.uvet.lu.se/article/sen-anmaelan-till-aemneslaerarutbildning-ingaang-svenska-som-andraspraak-oeppen/ - 2025-12-20

SKÄL 2024 – En framgångsrik mötesplats för ämneslärarutbildningen

SKÄL 2024 – En framgångsrik mötesplats för ämneslärarutbildningen SKÄL 2024 – En framgångsrik mötesplats för ämneslärarutbildningen Av Caroline Cabot - Publicerad den 18 oktober 2024 SKÄL, som nu etablerats som en årlig mötesplats, samlade även i år en bred grupp av VFU-handledare, ämneslärarutbildare, studenter och alumner. Tillsammans diskuterade deltagarna den verksamhetsförlagda utbildningens

https://www.uvet.lu.se/article/skael-2024-en-framgaangsrik-moetesplats-foer-aemneslaerarutbildningen/ - 2025-12-20

Upptäck höstens seminarier inom utbildningsvetenskap

Upptäck höstens seminarier inom utbildningsvetenskap Upptäck höstens seminarier inom utbildningsvetenskap Av Caroline Cabot - Publicerad den 26 augusti 2024 Är du universitetslektor, lärare, lärarstudent, eller forskare inom utbildningsvetenskap? Eller bara allmänt intresserad av skolfrågor och högre utbildning? Varmt välkommen till höstens Högre seminarier i utbildningsvetenskap. Vid fyra olika t

https://www.uvet.lu.se/article/upptaeck-hoestens-seminarier-inom-utbildningsvetenskap/ - 2025-12-20

Jonatan Nästesjö: Vem i hela världen kan unga forskare lita på?

Jonatan Nästesjö: Vem i hela världen kan unga forskare lita på? Jonatan Nästesjö: Vem i hela världen kan unga forskare lita på? Av Caroline Cabot - Publicerad den 4 september 2024 Hur hanterar unga forskare osäkerheten kring vad det är som gäller inom akademin? Foto: Unsplash Hur lär sig unga forskare vad som är kvalitet i vetenskaplig publicering eller vad som lönar sig i den akademiska karriären

https://www.uvet.lu.se/article/vem-i-hela-vaerlden-kan-unga-forskare-lita-paa/ - 2025-12-20

Book launch invitation – October 8th at Lund University

Book launch invitation – October 8th at Lund University Book launch invitation – October 8th at Lund University By Caroline Cabot - Published 12 September 2024 We are excited to invite you to the launch of the new book Specialdidaktik för innehållsinkluderande undervisning(Special Didactics for Content-Inclusive Teaching), which will take place on Tuesday, October 8th, from 14:00 to 16:00 at the D

https://www.uvet.lu.se/en/article/bokslaepp-specialdidaktik-foer-innehaallsinkluderande-undervisning/ - 2025-12-20

Collin Loughlin has defended his PhD-thesis The Unintentional Lecture

Collin Loughlin has defended his PhD-thesis The Unintentional Lecture Collin Loughlin has defended his PhD-thesis The Unintentional Lecture By Annika Diehl - Published 25 February 2025 On Friday 21 February Colin Loughlin defended his thesis 'The Unintentional lecture - The place of large-class teaching in contemporary higher education'. On Friday 21st February the Department of Educational Scienc

https://www.uvet.lu.se/en/article/collin-loughlin-has-defended-his-phd-thesis/ - 2025-12-20

Research school focused on teacher education and practice-based research

Research school focused on teacher education and practice-based research Research school focused on teacher education and practice-based research By Caroline Cabot - Published 13 January 2025 How can we bridge the gap between teacher education and real-world classroom teaching? This is one of the key questions that the research school ROCIT, based at the Department of Educational Sciences at Lund

https://www.uvet.lu.se/en/article/forskarskola-med-fokus-paa-laerarutbildning-och-praktiknaera-forskning/ - 2025-12-20

The inclusion breakdown: "It’s time to rethink"

The inclusion breakdown: "It’s time to rethink" The inclusion breakdown: "It’s time to rethink" By Caroline Cabot - Published 8 November 2024 [Translate to English:] Sweden is one of the countries in the world with the highest proportion of students in the same classroom, regardless of skill level. At the same time, many students finish primary school without being able to read properly and withou

https://www.uvet.lu.se/en/article/inkluderingshaveriet-det-aer-dags-att-taenka-om/ - 2025-12-20