Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 536365 sökträffar

In English

In English | LTH, Lunds Tekniska Högskola Hoppa till huvudinnehåll Vi använder cookies och andra spårningsteknologier för att förbättra användarupplevelsen på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser och för att analysera vår webbplatstrafik. Läs mer om cookies. Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stäng

https://www.lth.se/lthnytt/in-english/ - 2025-07-03

Energy Lab

Energy Lab | LTH, Faculty of Engineering Skip to main content We use cookies and other tracking technologies to improve the user experience on our website, to show you personalised content and targeted ads, and to analyse our website traffic. Cookie Policy . Essential cookies These cookies are necessary for the website to function and cannot be turned off in our systems. These cookies do not store

https://www.lth.se/opendoor/labs/energy-lab/ - 2025-07-03

Food Lab

Food Lab | LTH, Faculty of Engineering Skip to main content We use cookies and other tracking technologies to improve the user experience on our website, to show you personalised content and targeted ads, and to analyse our website traffic. Cookie Policy . Essential cookies These cookies are necessary for the website to function and cannot be turned off in our systems. These cookies do not store a

https://www.lth.se/opendoor/labs/food-lab/ - 2025-07-03

Immunotechnology Labs

Immunotechnology Labs | LTH, Faculty of Engineering Skip to main content We use cookies and other tracking technologies to improve the user experience on our website, to show you personalised content and targeted ads, and to analyse our website traffic. Cookie Policy . Essential cookies These cookies are necessary for the website to function and cannot be turned off in our systems. These cookies d

https://www.lth.se/opendoor/labs/immunotechnology-labs/ - 2025-07-03

Lighting Lab

Lighting Lab | LTH, Faculty of Engineering Skip to main content We use cookies and other tracking technologies to improve the user experience on our website, to show you personalised content and targeted ads, and to analyse our website traffic. Cookie Policy . Essential cookies These cookies are necessary for the website to function and cannot be turned off in our systems. These cookies do not sto

https://www.lth.se/opendoor/labs/lighting-lab/ - 2025-07-03

Lund Nano Lab

Lund Nano Lab | LTH, Faculty of Engineering Skip to main content We use cookies and other tracking technologies to improve the user experience on our website, to show you personalised content and targeted ads, and to analyse our website traffic. Cookie Policy . Essential cookies These cookies are necessary for the website to function and cannot be turned off in our systems. These cookies do not st

https://www.lth.se/opendoor/labs/lund-nano-lab/ - 2025-07-03

Unmanned Aircraft Systems Lab

Unmanned Aircraft Systems Lab | LTH, Faculty of Engineering Skip to main content We use cookies and other tracking technologies to improve the user experience on our website, to show you personalised content and targeted ads, and to analyse our website traffic. Cookie Policy . Essential cookies These cookies are necessary for the website to function and cannot be turned off in our systems. These c

https://www.lth.se/opendoor/labs/unmanned-aerial-systems-uas-lab/ - 2025-07-03

Virtual Reality Lab

Virtual Reality Lab | LTH, Faculty of Engineering Skip to main content We use cookies and other tracking technologies to improve the user experience on our website, to show you personalised content and targeted ads, and to analyse our website traffic. Cookie Policy . Essential cookies These cookies are necessary for the website to function and cannot be turned off in our systems. These cookies do

https://www.lth.se/opendoor/labs/virtual-reality-lab/ - 2025-07-03

Application

Application | LTH, Lunds Tekniska Högskola Hoppa till huvudinnehåll Vi använder cookies och andra spårningsteknologier för att förbättra användarupplevelsen på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser och för att analysera vår webbplatstrafik. Läs mer om cookies. Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stän

https://www.lth.se/utbildning/ansoekan-och-antagning/application-for-courses-at-lth-to-be-included-in-postgraduate-education/application/ - 2025-07-03

Civilingenjör i medicin och teknik

Civilingenjör i medicin och teknik | LTH, Lunds Tekniska Högskola Hoppa till huvudinnehåll Vi använder cookies och andra spårningsteknologier för att förbättra användarupplevelsen på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser och för att analysera vår webbplatstrafik. Läs mer om cookies. Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fu

https://www.lth.se/utbildning/medicin-och-teknik/ - 2025-07-03

Agneta Gulz i DN: För många hjälpmedel kan bidra till läskrisen

Agneta Gulz i DN: För många hjälpmedel kan bidra till läskrisen Agneta Gulz i DN: För många hjälpmedel kan bidra till läskrisen Published 16 January 2024 DN: För många hjälpmedel kan bidra till läskrisen Publicerad 2024-01-16 Antalet elever som inte klarar att göra Pisa-provet ökar. Svårigheter att läsa instruktioner pekas ut som en orsak. – Skolan sviker dessa barn, säger kognitionsforskaren Agne

https://www.lucs.lu.se/article/agneta-gulz-i-dn-foer-maanga-hjaelpmedel-kan-bidra-till-laeskrisen/ - 2025-07-03

Agneta Gulz intervjuas i Skolporten och beskriver en del rådande undervisning som pseudovetenskaplig

Agneta Gulz intervjuas i Skolporten och beskriver en del rådande undervisning som pseudovetenskaplig. Vad menar hon egentligen? Agneta Gulz intervjuas i Skolporten och beskriver en del rådande undervisning som pseudovetenskaplig. Vad menar hon egentligen? Published 16 April 2024 Intervju i Skolporten: Agneta Gulz, professor i kognitionsvetenskap, beskriver rådande undervisning som pseudovetenskapl

https://www.lucs.lu.se/article/agneta-gulz-intervjuas-i-skolporten-och-beskriver-en-del-raadande-undervisning-som-pseudovetenskaplig-vad-menar-hon-egentligen/ - 2025-07-03

Magnus Haake: Ekonomi och politik bakom anpassning – inte didaktik (Svenskläraren)

Magnus Haake: Ekonomi och politik bakom anpassning – inte didaktik (Svenskläraren) Magnus Haake: Ekonomi och politik bakom anpassning – inte didaktik (Svenskläraren) Published 18 May 2024 Ekonomi och politik bakom anpassning – inte didaktik Idén om att undervisning ska anpassas till varje elev kommer faktiskt inte alls ur skolans ambition om elevens bästa. Utan om en mix av högtflygande ideal om m

https://www.lucs.lu.se/article/magnus-haake-ekonomi-och-politik-bakom-anpassning-inte-didaktik-svensklaeraren-nr-1-2024/ - 2025-07-03

New PhD – Petter Kallioinen

New PhD – Petter Kallioinen New PhD – Petter Kallioinen Published 14 February 2024 At February 14:th, 2021, Petter Kallioinen successfully defended his PhD thesis:  Children’s brainwaves in semantic processing, auditory discrimination and selective attention – in deaf and hard-of-hearing and typically hearing populations Opponent: Professor Dr. Claudia Männel, Max Planck Institute for Human Cognit

https://www.lucs.lu.se/article/new-phd-petter-kallioinen/ - 2025-07-03

Ny bok av Peter Gärdenfors: Kan AI tänka? Om människor, djur och robotar.

Ny bok av Peter Gärdenfors: Kan AI tänka? Om människor, djur och robotar. Ny bok av Peter Gärdenfors: Kan AI tänka? Om människor, djur och robotar. Published 3 September 2024 Kommer den artificiella intelligensen att bli bättre på att tänka än den mänskliga? Kognitionsvetaren Peter Gärdenfors förklarar varför så inte är fallet. Den mänskliga intelligensen består av en rad olika färdigheter och spe

https://www.lucs.lu.se/article/ny-bok-av-peter-gaerdenfors-kan-ai-taenka-om-maenniskor-djur-och-robotar/ - 2025-07-03

Peter Gärdenfors at The University of Liverpool Evolutionary Anthropology Webinar Talk

Peter Gärdenfors at The University of Liverpool Evolutionary Anthropology Webinar Talk Peter Gärdenfors at The University of Liverpool Evolutionary Anthropology Webinar Talk Published 3 October 2024 The University of Liverpool Evolutionary Anthropology Webinar Series presents Prof. Peter Gärdenfors, Lund University. Thursday 3a October 2024 13:00 - 14:00 Title: From Demonstration to Pantomime to P

https://www.lucs.lu.se/article/peter-gaerdenfors-at-the-university-of-liverpool-evolutionary-anthropology-webinar-talk - 2025-07-03

Peter Gärdenfors invited as the 2023 Jin Yuelin Lecturer at Tsinghua University

Peter Gärdenfors invited as the 2023 Jin Yuelin Lecturer at Tsinghua University Peter Gärdenfors invited as the 2023 Jin Yuelin Lecturer at Tsinghua University Published 8 October 2023 The Jin Yuelin Lectures at Tsinghua University The Lecture Series is named after Jin Yuelin (in Chinese: 金岳霖), a pioneering philosopher and logician in China. After his study at Columbia University in the United Sta

https://www.lucs.lu.se/article/peter-gaerdenfors-invited-as-the-2023-jin-yuelin-lecturer-at-tsinghua-university/ - 2025-07-03

Peter Gärdenfors receives the Jean Nicod Prize 2025 (The Institut Jean Nicod)

Peter Gärdenfors receives the Jean Nicod Prize 2025 (The Institut Jean Nicod) Peter Gärdenfors receives the Jean Nicod Prize 2025 (The Institut Jean Nicod) Published 20 October 2024 The Institut Jean Nicod is honored to present the Prix Jean Nicod 2025 Peter Gärdenfors and to welcome him for a series of lectures. Jean Nicod Lectures and Prize 2025 After a PhD in theoretical Philosophy at Lund Univ

https://www.lucs.lu.se/article/peter-gaerdenfors-receives-the-jean-nicod-prize-2025-the-institut-jean-nicod - 2025-07-03

Microsoft Word - epigenetic2001.doc

Microsoft Word - epigenetic2001.doc Through the Looking-Glass with ALICE — Trying to Imitate using Correspondences Aris Alissandrakis, Chrystopher L. Nehaniv, and Kerstin Dautenhahn Adaptive Systems Research Group University of Hertfordshire Hatfield, Hertfordshire AL10 9AB, United Kingdom {a.alissandrakis, c.l.nehaniv, k.dautenhahn}@herts.ac.uk http://homepages.feis.herts.ac.uk/~nehaniv/ASRG And

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/LUCS-pub/LUCS-085/Alissandrakis.pdf - 2025-07-03

Microsoft Word - JVA Robotics 2.rtf

Microsoft Word - JVA Robotics 2.rtf The Emergence of Shared Attention: Using Robots to Test Developmental Theories Gedeon O. Deák, Ian Fasel, and Javier Movellan Department of Cognitive Science, University of California, San Diego, USA deak@cogsci.ucsd.edu, ianfasel@cogsci.ucsd.edu, movellan@cogsci.ucsd.edu Abstract The capacity for shared attention is a cornerstone of human social intelligence. R

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/LUCS-pub/LUCS-085/Deak.pdf - 2025-07-03