Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 536365 sökträffar

Civilingenjörsutbildning i väg- och vattenbyggnad utbildningsplan

Civilingenjörsutbildning i väg- och vattenbyggnad utbildningsplan Sida 1 av 8 UTBILDNINGSPLAN Civilingenjörsutbildning i väg- och vattenbyggnad - Programkod: TAVOV - Omfattning: 300 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Grundnivå - Beslutsfattare: Programledning V - Utbildningsplanens giltighet: 2022/2023 - Utbildningsplanen fastställd: 2021-12-08 Förutom utbildningsplanen för denna utbildning gäller äv

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/utbildningplaner_22_23_civiling_hogskoleing_kand_basaar/Civilingenjoersutbildning_i_vaeg-_och_vattenbyggnad_22-23.pdf - 2025-07-03

Gemensamma föreskrifter och information läsåret 2022/23

Gemensamma föreskrifter och information läsåret 2022/23 Sida 1 av 7 Gemensamma föreskrifter och information - Giltighet: 2022/23 - Beslutsfattare: vicerektor Kristofer Modig - Fastställd: 2022-03-11 Förutom gemensamma föreskrifter och information gäller utbildningsplanen för respektive utbildning vid LTH. 1 Allmän information 1.1 LTH, programledningar och ledningsgrupp för grundutbildning Lunds Te

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/utbildningplaner_22_23_civiling_hogskoleing_kand_basaar/Gemensamma_foereskrifter_och_information_laesaaret_22-23.pdf - 2025-07-03

Högskoleingenjörsutbildning i datateknik utbildningsplan

Högskoleingenjörsutbildning i datateknik utbildningsplan Sida 1 av 4 UTBILDNINGSPLAN Högskoleingenjörsutbildning i datateknik - Programkod: TGDAT - Omfattning: 180 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Grundnivå - Beslutsfattare: Programledning IDA/IEA - Utbildningsplanens giltighet: 2022/2023 - Utbildningsplanen fastställd: 2022-02-16 Förutom utbildningsplanen för denna utbildning gäller även gemensamm

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/utbildningplaner_22_23_civiling_hogskoleing_kand_basaar/Hoegskoleingenjoersutbildning_i_datateknik_22-23.pdf - 2025-07-03

Högskoleingenjörsutbildning i elektroteknik med automationsteknik utbildningsplan

Högskoleingenjörsutbildning i elektroteknik med automationsteknik utbildningsplan Sida 1 av 5 UTBILDNINGSPLAN Högskoleingenjörsutbildning i elektroteknik med automationsteknik - Programkod: TGELT - Omfattning: 180 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Grundnivå - Beslutsfattare: Programledning IDA/IEA - Utbildningsplanens giltighet: 2022/2023 - Utbildningsplanen fastställd: 2022-02-16 Förutom utbildning

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/utbildningplaner_22_23_civiling_hogskoleing_kand_basaar/Hoegskoleingenjoersutbildning_i_elektroteknik_med_automationsteknik_22-23.pdf - 2025-07-03

Kandidatutbildning i industridesign TGIND utbildningsplan

Kandidatutbildning i industridesign TGIND utbildningsplan Sida 1 av 4 UTBILDNINGSPLAN Kandidatutbildning i industridesign - Programkod: TGIND - Omfattning: 180 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Grundnivå - Beslutsfattare: Programledning ID - Utbildningsplanens giltighet: 2022/2023 - Utbildningsplanen fastställd: 2022-01-27 Förutom utbildningsplanen för denna utbildning gäller även gemensamma föreskr

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/utbildningplaner_22_23_civiling_hogskoleing_kand_basaar/Kandidatutbildning_i_industridesign_TGIND_22-23.pdf - 2025-07-03

Kandidatutbildning trafikflygare utbildningsplan

Kandidatutbildning trafikflygare utbildningsplan Sida 1 av 7 UTBILDNINGSPLAN Kandidatutbildning trafikflygare - Programkod: XGTRF - Omfattning: 180 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Grundnivå - Beslutsfattare: Programledning FLY - Utbildningsplanens giltighet: 2022/2023 - Utbildningsplanen fastställd: 2022-02-16 Förutom utbildningsplanen för denna utbildning gäller även gemensamma föreskrifter och i

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/utbildningplaner_22_23_civiling_hogskoleing_kand_basaar/Kandidatutbildning_trafikflygare_22-23.pdf - 2025-07-03

Tekniskt/naturvetenskapligt basår utbildningsplan

Tekniskt/naturvetenskapligt basår utbildningsplan Sida 1 av 4 UTBILDNINGSPLAN Tekniskt/naturvetenskapligt basår - Programkod: TZTNB TEBA/NABA - Omfattning: 40 veckor - Beslutsfattare: Programledning TB - Utbildningsplanens giltighet: 2022/2023 - Utbildningsplanen fastställd: 2022-02-24 Förutom utbildningsplanen för denna utbildning gäller även gemensamma föreskrifter och information för LTH. Det t

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/utbildningplaner_22_23_civiling_hogskoleing_kand_basaar/Tekniskt-naturvetenskapligt_basaar_22-23.pdf - 2025-07-03

No title

UPPÅKRA Centrum i analys och rapport UPPÅKRASTUDIER 4 Redaktör: Lars Larsson ACTA ARCHAEOLOGICA LUNDENSIA SERIES IN 8°, No. 36 In den tryckta upplagan finns följande uppgifter: Bilden på omslaget visar en sektion över resistivitetens fördelning mot djupet i ett tvärsnitt genom marken. Sektionen är framställd genom invers modelltolkning av data uppmätta med ett datorstyrt multielektrodsystem för re

https://www.uppakra.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/4._Uppaakra_-_centrum_i_analys_och_rapport.pdf - 2025-07-03

No title

Centrality – Regionality The Social Structure of Southern Sweden during the Iron Age EDITED BY LARS LARSSON AND BIRGITTA HÅRDH UPPÅKRASTUDIER 7 ACTA ARCHAEOLOGICA LUNDENSIA SERIES IN 8°, No. 40 The following information can be found in the printed version: The cover picture shows a round copper alloy brooch from the Merovingian Period, detector find from Uppåkra. © The Department of Archaeology an

https://www.uppakra.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/7._Centrality_-_Regionality._The_Social_Structure_of_Southern_Sweden_during_the_Iron_Age.pdf - 2025-07-03

Institutionen för arkeologi och antikens historia, Lunds universitet. Arkeologisk undersökning. Uppå

Institutionen för arkeologi och antikens historia, Lunds universitet. Arkeologisk undersökning. Uppåkra 2012. Forsknings- och seminarieundersökningar. Skåne, Staffanstorps kommun, Uppåkra socken, Stora Uppåkra 8:3, 8:8 och 8:10, RAÄ 5 INSTITUTIONEN FÖR ARKEOLOGI OCH ANTIKENS HISTORIA, LUNDS UNIVERSITET ARKEOLOGISK UNDERSÖKNING Uppåkra 2012 Forsknings- och seminarieundersökningar Skåne, Staffanstor

https://www.uppakra.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Soederberg__Piltz_Williams___Bolander-_Rapport_2012.pdf - 2025-07-03

Uppåkra 2011. Forsknings- och seminarieundersökningar

Uppåkra 2011. Forsknings- och seminarieundersökningar INSTITUTIONEN FÖR ARKEOLOGI OCH ANTIKENS HISTORIA, LUNDS UNIVERSITET ARKEOLOGISK UNDERSÖKNING Uppåkra 2011 Forsknings- och seminarieundersökningar Skåne, Staffanstorps kommun, Uppåkra socken, Stora Uppåkra 8:3 och 8:4, RAÄ 5 Bengt Söderberg och Birgitta Piltz Williams 2 UPPÅKRA 2011 UPPÅKRA 2011 3 Uppåkra 2011 © 2012 Institutionen för Arkeologi

https://www.uppakra.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Soederberg___Piltz_Williams__Rapport_2011.pdf - 2025-07-03

Bli ämneslärare på bara tre terminer, med vår kompletterande pedagogisk utbildning

Bli ämneslärare på bara tre terminer, med vår kompletterande pedagogisk utbildning Bli ämneslärare på bara tre terminer, med vår kompletterande pedagogisk utbildning Av Caroline Cabot - Publicerad den 15 oktober 2024 Har du redan högskolepoäng i ett ämne du vill dela med dig av? Med den Kompletterande Pedagogiska Utbildningen, KPU, vid Lunds universitet kan du läsa vidare till ämneslärare på bara

https://www.uvet.lu.se/article/bli-aemneslaerare-paa-bara-tre-terminer-med-vaar-kompletterande-pedagogisk-utbildning/ - 2025-07-03

Boksläpp: Specialdidaktik för innehållsinkluderande undervisning

Boksläpp: Specialdidaktik för innehållsinkluderande undervisning Boksläpp: Specialdidaktik för innehållsinkluderande undervisning Av Caroline Cabot - Publicerad den 12 september 2024 Tisdagen den 8 oktober är det äntligen dags för boksläpp av Specialdidaktik för innehållsinkluderande undervisning på Institutionen för utbildningsvetenskap. Boken presenteras i stort och författarna gör nedslag i ett

https://www.uvet.lu.se/article/bokslaepp-specialdidaktik-foer-innehaallsinkluderande-undervisning/ - 2025-07-03

Collin Loughlin has defended his PhD-thesis The Unintentional Lecture

Collin Loughlin has defended his PhD-thesis The Unintentional Lecture Collin Loughlin has defended his PhD-thesis The Unintentional Lecture Av Annika Diehl - Publicerad den 25 februari 2025 On Friday 21 February Colin Loughlin defended his thesis 'The Unintentional lecture - The place of large-class teaching in contemporary higher education'. On Friday 21st February the Department of Educational S

https://www.uvet.lu.se/article/collin-loughlin-has-defended-his-phd-thesis/ - 2025-07-03

Forskarskola med fokus på lärarutbildning och praktiknära forskning

Forskarskola med fokus på lärarutbildning och praktiknära forskning Forskarskola med fokus på lärarutbildning och praktiknära forskning Av Caroline Cabot - Publicerad den 13 januari 2025 Hur kan vi minska gapet mellan lärarutbildningen och den verkliga undervisningen i skolan? Det är en av frågorna som forskarskolan ROCIT, som finns här på Institutionen för utbildningsvetenskap, arbetar med. I en

https://www.uvet.lu.se/article/forskarskola-med-fokus-paa-laerarutbildning-och-praktiknaera-forskning/ - 2025-07-03

HTs pedagogiska konferens 13 nov 2025

HTs pedagogiska konferens 13 nov 2025 HTs pedagogiska konferens 13 nov 2025 Av Annika Diehl - Publicerad den 27 februari 2025 HT-FAKULTETERNAS PEDAGOGISKA INSPIRATIONSKONFERENS 13 NOVEMBER 2025 Undervisning nu och i framtiden: möten, metoder, möjligheter Är du lärare på HT eller på annat sätt engagerad i våra utbildningar? Vill du dela med dig av pedagogiska erfarenheter eller inspireras av dina k

https://www.uvet.lu.se/article/hts-pedagogiska-konferens-13-nov-2025/ - 2025-07-03

Inkluderingshaveriet: ”Det är dags att tänka om”

Inkluderingshaveriet: ”Det är dags att tänka om” Inkluderingshaveriet: ”Det är dags att tänka om” Av Caroline Cabot - Publicerad den 8 november 2024 Sverige är ett av de länder i världen som har störst andel elever i samma klassrum, oavsett kunskapsnivå. Samtidigt är det många elever som lämnar grundskolan utan att kunna läsa ordentligt, och inte heller klarar behörigheten för att studera vidare.

https://www.uvet.lu.se/article/inkluderingshaveriet-det-aer-dags-att-taenka-om/ - 2025-07-03

Institutionen för utbildningsvetenskap på NERA 2024

Institutionen för utbildningsvetenskap på NERA 2024 Institutionen för utbildningsvetenskap på NERA 2024 Av Caroline Cabot - Publicerad den 11 mars 2024 Helena Hörvin Billsten och Helena Berglund med sin poster Students’ experiences of meaning in relation to intra-/interdisciplinary teaching. Den 6 – 8 mars 2024 hölls den nordiska utbildningskonferensen NERA i Malmö. Årets tema var Adventures of Ed

https://www.uvet.lu.se/article/institutionen-foer-utbildningsvetenskap-paa-nera-2024/ - 2025-07-03

Ny efterlängtad fortsättningskurs i specialdidaktik – ansökan öppen!

Ny efterlängtad fortsättningskurs i specialdidaktik – ansökan öppen! Ny efterlängtad fortsättningskurs i specialdidaktik – ansökan öppen! Av Caroline Cabot - Publicerad den 31 mars 2025 Vill du fördjupa dina kunskaper om hur du kan stötta elever med ADHD och AST? Efter stor efterfrågan erbjuder vi nu fortsättningskursen Specialdidaktik med inriktning ADHD och AST – sociala relationer och kontextue

https://www.uvet.lu.se/article/ny-efterlaengtad-fortsaettningskurs-i-specialdidaktik-ansoekan-oeppen - 2025-07-03

SKÄL 2024 – En framgångsrik mötesplats för ämneslärarutbildningen

SKÄL 2024 – En framgångsrik mötesplats för ämneslärarutbildningen SKÄL 2024 – En framgångsrik mötesplats för ämneslärarutbildningen Av Caroline Cabot - Publicerad den 18 oktober 2024 SKÄL, som nu etablerats som en årlig mötesplats, samlade även i år en bred grupp av VFU-handledare, ämneslärarutbildare, studenter och alumner. Tillsammans diskuterade deltagarna den verksamhetsförlagda utbildningens

https://www.uvet.lu.se/article/skael-2024-en-framgaangsrik-moetesplats-foer-aemneslaerarutbildningen/ - 2025-07-03