Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 531182 sökträffar

Effektivisering av lagerstyrning på AB Ph Nederman & Co

Problemformulering: Idag styrs lagren på Nederman genom ett beställningspunktssystem där beställningspunkterna är baserade på historisk efterfrågan, ledtid och en parameter kallad bas SS som beskriver hur många dagars förbrukning som ska finnas i säkerhetslager. bas SS är given i en prisoch frekvensmatris vilket leder till att storleken på säkerhetslagret för en specifik artikel bestäms utifrån vi

Statistical analysis of experimental designs applied to biological assays

Bioassays are methods employed to estimate the effect of a given substance in living matter, and therefore they are frequently used in the pharmaceutical industry. The experimental design of bioassays has to take into account the intrinsic variability in the biological test units and other factors as operators, day variation, batch variation, etc. Thus, statistical models employed to analyse bioa

Examining the changes in Probability to Default before and during the financial crisis with an industry specific perspective

The economic crisis and its negative effects on different industries is a very important and extensively analyzed topic today; this paper reflects these issues and aims at exploring two specific topics – the change in default risk in different industries during the economic downturn and the extent of this change as of before and after the crisis. The industries in the research have been categorize

War Dancing with the Elders; A case study of two Indigenous Peoples Organization in the Philippines

The current research illustrates how and why indigenous people chose to form an indigenous people’s organization (IPO) to help them on their struggle. It takes into account the cases of two different cultural contexts: the Ifugao and Aeta of Luzon in the Philippines. This study uses the qualitative method by basing its results on a series of methods for data collection, such as semi-structured int

Define the Line - En kvalitativ studie om vilka aspekter som avgör var gränsen för integritetsintrång går i relationen mellan företag och konsument

Massmarknadsföringens framfart har gjort konsumenter mer resistenta mot stormen av information och budskap. För att nå den enskilde konsumenten direkt och med träffsäkerhet har många företag insett värdet av informationen. Den privata informationen som samlas in av företag används för att rikta marknadsföringen och på så sätt nå fram genom mediebruset med ett personligt och träffsäkert budskap. Fe

Förväntningsgap och dess effekter på samarbetet mellan intern- och externrevisorer

Syfte: Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka ett eventuellt förväntnings- och prestationsgap mellan internrevisorer och externrevisorer vad gäller internrevisorernas roll och arbete samt ett sådant gaps konsekvenser för parternas samarbete. Metod: Denna uppsats är baserad på en hermeneutisk kunskapstro och utförd i en liten N-studie av kvalitativ karaktär. Det empiriska materialet har insa

Att vilja bli accepterad – En studie av ett tobaksbolags användning av CSR

Syfte: Syftet med denna studie är att utifrån en deskriptiv ansats och med ett diskursanalytiskt angreppssätt studera ett tobaksbolags förmedlade verksamhet med Corporate Social Responsibility (CSR). Detta för att belysa hur tobaksbolag hanterar en legitimitetskris genom att kommunicera verksamhet inom CSR. Utifrån ett tobaksbolags förmedlade CSR-verksamhet skall även konsekvenser för CSR som före

Internal auditors - What is their role?

The purpose of this thesis is to explain what role the internal auditors undertake and what internal auditors do. The research method has taken a positivistic perspective, because the aim of the purpose is to explain the general picture rahter than what is unique. An eclectic approach with multi-theoretical framework has been employed. Further regulations and institutions related to the profession

Inspiration Rather Than Limitation - Consumers Perspective on Perceived Value and Attitude towards One-to-one Marketing Oriented Loyalty Programs

We aim to investigate the consumers’ perspective on what kind of values within loyalty programs with a one-to-one marketing approach, meaning personalized offers, which can be identified in a grocery retail setting. Our aim is to seek if there is any correlation between the potential value and consumers’ loyalty to a store. We find a lack of qualitative studies within the area of loyalty programs

Big Bath Accounting – Strategins förekomst på NASDAQ OMX Stockholmsbörsen och faktorer som påverkar den

Undersökningens syfte är att empiriskt testa om Big Bath Accounting förekommer på Stockholmsbörsens Mid- och Large Cap, samt att undersöka vilka faktorer som påverkar Big Bath Accounting. Sammanlagt studeras 100 bolag, vilket efter bortfall resulterar i 196 observationer (varje bolag studeras för ett högkonjunkturår och ett lågkonjunkturår). Studien tar med stöd från tidigare forskning och ekonomi

Differences in auditing standards ‐ A study about auditing standards in China, Kosovo and Sweden

Purpose: The purpose of this study is to do a comparison of the perception of auditing standards by auditors from different countries. Methodology: This study is based on quantitative analysis by a questionnaire sent to auditors in China, Kosovo and Sweden. A sample of 55 respondents with 25 auditors from China, 16 auditors from Kosovo and 14 auditors from Sweden was collected in order to analyze

Fashion 2.0- Modeföretagets nya digitala strategi

Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera hur svenska modeföretag innovativt använder Internet för att kommunicera med kunden på en global marknad. Intervjuer har skett med sex svenska modeföretag, två utomstående PR-byråer och med en trendanalytiker. Den teoretiska referensram som används består av Shirkys modell om engagemanget i social media, CRM, adoptionsattribut, implementeringshast

How Packaging Attributes Affect Purchase Decisions: An Exploratory Study of Modern Consumers

The aim of this study is to gain a deeper understanding of today’s consumers’ behavior, specifically how consumers perceive product packaging attributes, and whether those perceptions make a difference in their purchase decisions. To investigate the research area specified above, an exploratory experimental approach was taken, along with a qualitative research strategy. The study is based on Packa

Sju karaktärer i jakt efter ett subjekt - om Todd Haynes film I'm Not There

I denna uppsats undersöks något helt nytt inom den populära biografifilmen. I Todd Haynes film "I'm Not There" porträtterar sex olika skådespelare sju olika faser i Bob Dylans liv och karriär. Att låta flera aktörer och/eller aktriser spela samma karaktär är ett högst ovanligt drag i filmens värld. Med detta som utgångspunkt görs en analys och diskussion av filmen som förankras i dok

Opportunities and Challenges of Business Process Management Systems (BPMS)

Studies have shown that there are rapid changes in the business environment in which organizations and companies are operating. The environment forces them to cope with these changes in order to maintain and gain competitive advantage. As a result some organizations or companies opt for Business Process Management Systems (BPMS). BPMS are systems that help organizations to improve their performanc

HIV/AIDS - Epidemi som påverkar tillväxt?

This study is motivated by the low GDP per capita growth and high rates of HIV/AIDS in sub-Saharan Africa. HIV/AIDS has according to the literature severe impact on both economic and socioeconomic variables, such as lowering the work force and reducing the demand for education. HIV and poverty implies a vicious cycle, since poverty leads to more sensitiveness for the disease, and the disease leads

L2-inlärarnas attityder och mål

Uppsatsens syfte är att undersöka vilka attityder vuxna som läser svenska som andraspråk har till sin svenskinlärning och om de kan redovisa motiv för sin egen inlärning. Jag ville även se om det finns en koppling mellan motivation och studieresultat och om dessa har samband med utbildningsbakgrund. Metoden är en enkätundersökning med öppna och slutna frågor som analyseras både kvalitativt och kva

The Effect of Innovation on Industrial Value-added in China

China has achieved great economic growth since the reform in 1978. China’s industry has been developed significantly along with the economic advancement during the decades. The innovation has been argued by researchers to contribute to the economic growth. Since the industry output grows and contributes to the Chinese economic performance, the issue about how the innovation affects the industry in