Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "*" gav 531310 sökträffar
Universal Designed Sink.
Infästning av skivbroms mot fordon
This master thesis is commissioned by the company Haldex Brake Products AB based in Landskrona. The company is acting on the road vehicle market. Amongst other products the company produces disc brakes for the heavy road vehicle industry. Disc brakes developed by Haldex, based on the sliding caliper principle, are during certain circumstances experiencing problems with malfunction of the brake due
Twinner - design av ett snöterrängfordon
Storyn om Monki
Vårt syfte med denna kandidatuppsats är att få en insikt i hur butiksdesign kan utgöra en betydelsefull aspekt som skapar värde för både kund och företag. Med utgångspunkt i vårt fallföretag Monki, ämnar vi att empiriskt studera deras butiksdesign samt hur butiksdesignen är kopplad till Monkis varumärke. För att därefter analysera hur dessa aspekter kan skapa ett kundvärde och därmed ett värde för
The blonde myth - Sverige som studiedestination
Kommunicera mera, då ni blir flera! En studie om vikten av kommunikation och samarbete i en förändringsprocess.
Syfte: Syftet med uppsatsen är att belysa hur samarbetet och kommunikation fungerar i en planerad förändringsprocess. Metod: Vi har använt oss av en fallstudie med kvalitativa intervjuer. Vi har genomfört totalt sju intervjuer. Fem intervjuer med butikschefer på handelsområdet och två intervjuer med Väla köpcentrums marknadschef. Slutsatser: Vi anser att kommunikationen och samarbetet i handelsomr
Klagomålshantering – en studie om gapen mellan teori och praktik
Arbetets art: Service Managementprogrammet, inriktning hotell och restaurang, Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Titel: Klagomålshantering – En studie om gapen mellan teori och praktik Engelsk titel: Service recovery – A study about the gaps between theory and practice Handledare: Christer Eldh och Veronica Åberg Datum: Juni 2009 Bakgrund: Det finns många olika teorier om hur klagomål ska hanteras.
Var går gränsen? – En fallstudie om processerna på IKEA Kundservice center
Abstract Course: SMTX06, Bachelor of degree. 15 hp. Spring 2009 Authors: Amir Amini Harati, Nosherwan Bajwa, Daniel Djukic Title: Where is the border? – A case study of the processes in IKEA Customerservice center Supervisors: Jan E. Persson, Mattias Wengelin Aim: The purpose of this study is to identify the problems within the borders between the processes in service companies. By making a map of
Förlåt, var det inte så du menade?
Styra och ställa - En studie om hur företag arbetar med sin interna styrning för att uppnå framgång
In year 2006 Carlings was named the most profitable chain, selling clothes, in Sweden. A year after they ended up on the podium once again. What is remarkable about this result is the fact the company does not exploit any direct marketing or offer a differentiated product compared to its competitors such as H&M and Gina Tricot. How did they manage to do this? The intention of this paper is to
En Dyrbar Investering? - En Litteraturstudie Om Hälsofrämjande Arbete
SAMMANFATTNING Syfte: Syftet med denna studie har varit att granska den litteratur som finns inom ämnet hälsofrämjande arbete i organisationer. Vår avsikt var att granska aktuella artiklar och inlägg i den pågående debatten. Design/metod/angripningssätt: Vi har studerat 62 olika källor för att skapa oss en trovärdig överblick av ämnet hälsofrämjande arbete. Dessa har granskats, generaliserats och
Ömsesidigt värdeskapande
Studiens syfte är att Att undersöka hur företag arbetar med och förhåller sig till den nya, aktiva konsumenten samt hur detta kan främja ett ömsesidigt värdeskapande, företag och konsument emellan. Våra exempelföretag tycks genomgående vilja aktivera konsumenten genom sin marknadskommunikation via exempelvis events, användandet av interaktiva marknadskommunikativa verktyg, budskapets utformning oc
Luftens hjältar
Att flyga och resa är något som idag inte bara är privilegier för välbärgade utan något som de flesta av oss har möjlighet att göra, i och med utvecklingen av lågprisflyget. Detta har lett till en allt större växande rörlighet bland jordens befolkning där folk idag åker längre, oftare och i kortare perioder. Parallellt med vår ökade hypermobila livsstil växer dock ett allt större stundande hot, nä
Det ska vara "a" att åka kollektivt
Sammanfattning Titel: Det ska vara ”a” att åka kollektivt - en studie av servicens betydelse för organisationer som befinner sig på en marknad utan direkta konkurrenter Vad: Kandidatuppsats (SMTX06), Campus Helsingborg, Lunds Universitet, VT-2009 Författare: Anna Bergner, Carolina von Rosen, Vanja Sredojevic Handledare: Erika Andersson Cederholm & Johan Hultman Nyckelord: Service, värdeskapand
Konkurrenseffekter från utländska butiker - en studie om inhemska butiker i Dubrovnik
Vår uppsats är ämnad att studera hur inhemska butiker blir påverkade av utländska butikers närvaro på den inhemska marknaden. Syftet är således att skapa förståelse för vilka former av påverkan de inhemska butikerna kan bli utsatta för samt även vad dessa gör för att hävda sig i den ökade konkurrensen.
Mjuka mål med hårda krav - om enhetschefer i äldrevården
Kommunicera mera. Den interna kommunikationen - ett verktyg för ett trovärdigt servicemöte.
Idag blir vi blir ständigt påminda om att vi behöver ta ett större ansvar för miljön och hur viktigt det är att föra en rättvis internationell handel. Organisationer som Fair Trade har vuxit och innebär en handel på lika villkor. Medvetna kunder kräver ofta mer än marknadspåståenden för att de ska se företaget som ansvarstagande och olika former av certifieringar kan vara användbara för att styrka
För motivation, i tiden - En undersökning av CSRs inverkan på de anställda på Carlsberg Sverige
Tidigare forskning har utrett kopplingen mellan personalavdelningens ansvarsuppgifter och CSR. Hur CSR arbetet integreras i organisationen och hur den kommuniceras till de anställda är en viktig faktor när det gäller att skapa motivation. Syftet med denna uppsats att undersöka vilken betydelse ett företags CSR arbete har för de anställdas arbetsmotivation. Vidare hur intern-kommunikationen av dett
En utländsk, handikappad chef, tack! En fallstudie om mångfald genom rekrytering
Vår uppsats syfte är att belysa hur kompetensbaserad rekrytering kan påverka mångfalden i en kommunal verksamhet. Våra slutsatser är att kompetensbaserad rekrytering kan främja mångfald om de inblandade rekryterarna har en gemensam definition av mångfald samt motivering till varför mångfaldsfrämjande rekrytering är viktig. Kompetenser som saknas ur ett mångfaldsperspektiv bör prägla den fortsatta