IKEA i Kina eller Kina i IKEA?
Examensarbetets titel: IKEA i Kina eller Kina i IKEA? Seminariedatum: 2019-06-04 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp Författare: Jens Jacob Aabel Nordkvist, Filippa Nylander Svensson, Beatrice Söderberg Handledare: Oskar Christensson Nyckelord: IKEA, Kina, Produkterbjudande, Varumärkesattribut-strategi, Kunskapsflöde Syfte: Studien beskriver IKEAs aTitle: IKEA in China or China in IKEA? Seminar date: 2019-06-04 Course: FEKH29 Business administration: Degree Project in Marketing, Undergraduate Level, 15 credits Authors: Jens Jacob Aabel Nordkvist, Filippa Nylander Svensson, Beatrice Söderberg Advisor: Oskar Christensson Key words: IKEA, China, Product offering, Brand attribute strategy, Knowledge flow Purpose: The study describes IKEA’s adapt