Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "*" gav 531397 sökträffar
Dendrokronologisk analys från en arkeologisk undersökning av en rustbädd vid Millesvikskyrkan i Värmland
Dendrochronological analysis of wood samples from Rådhuspladsen in Copenhagen, Denmark
Dendrochronological samples from Rådhuspladsen in Copenhagen in Denmark
Dendrokronologisk analys av vägg- och takspån samt takstolar och väggvirke i Vireda kyrka, Aneby kommun
Dendrokronologisk och vedanatomisk analys av vägg- och takspån samt en dalränna i Asby kyrka, Ydre kommun, Östergötland
Dendrokronologisk och vedanatomisk analys av takspån samt en taktrobräda i Torpa kyrka, Ydre kommun, Östergötland
Dendrokronologisk analys av takspån samt taktrobrädor i Hagebyhöga kyrka, Aska församling, Östergötland
Dendrokronologisk analys av takspån samt taktrobrädor i Grevbäcks kyrka, Hjo kommun, Västergötland
Dendrokronologisk analys av skeppstimmer från Sternö, Karlshamn
Dendrokronologisk analys av mangårdsbyggnaden på Fogdegården i Väse, Värmland
Dendrokronologisk analys av ladan på Solna kyrkby
Vedanatomisk analys och urval för C14 analys inom projektet E22, damm 6, SU 2011, RAÄ nr: Ysane 88, Vesan, Blekinge
Dendrokronologisk analys av prover från arkeologiska undersökningar i Nya Lödöse, GC-tunneln, Göteborg, projekt nr 1221
Dendrokronologisk analys av tre bropålar under Söderströmsbron i Stockholm
Dendrokronologisk analys av en ryggåsstuga på västra Trädgårdsgatan 13 i Nyköping
Dendrokronologisk analys av tre objekt på Överselö kyrka i Strängnäs kommun
Dendrokronologisk analys av väggspån samt golv och väggvirke i Ingatorpsboden, Eksjö kommun-komplettering
Identification of evasive manoeuvres in traffic interactions and conflicts
The study presents a simple and easy to implement method for detection of the evasive action start in traffic interactions. The method is based on comparison of the studied trajectory with a reference set of ‘unhindered’ trajectories, interpreting the start of evasive action as the moment when no more similarities can be found. The suggested algorithm performs well for primary interactions when ro
Interact or counteract? Behavioural observation of interactions between vulnerable road users and autonomous shuttles in Oslo, Norway
The current paper presents the results of behavioural observations in a field experiment with automated shuttles in Oslo, Norway. Video observations were conducted at five fixed locations along a challenging 1.2 km automated shuttle line with varying traffic conditions. Observed interactions between vulnerable road users and automated shuttles were coded using a predefined codebook, which allowed